Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Katamarany ze Szczecina

Kurier Szczeciński, 2007-04-06

Szczecińskie katamarany - jachty o dwóch kadłubach podbijają świat. Ze stoczni Andrzeja Armińskiego co trzy tygodnie nowa jednostka wyrusza w świat, takie jest zapotrzebowanie. Najpierw płynie do Wielkiej Brytanii, gdzie jest wyposażana w maszt oraz wszelkie drobiazgi, jakie sobie zażyczy właściciel, z kolorem serwetek i dzbanuszków włącznie, potem dalej. Szczecińskie katamarany kupują klienci z bogatych krajów Zachodu, oczywiście ci zamożni, bo cena jednego to 250 tysięcy brytyjskich funtów. Jachty te przeważnie czekają na swoich właścicieli kołysząc się na wodach u wybrzeży mórz południowych i wszędzie tam, gdzie jest ciepło. Wsiadają do niego całe rodziny albo przyjaciele właściciela i wyruszają w krótki rejs. Albo na długą oceaniczną wyprawę. Katamarany, dzięki swojej budowie, odznaczają się dużą stabilnością, a więc mogą nosić żagle o powierzchni znacznie większej od jachtów tradycyjnych i tym samym pływać szybciej. Te pochodzące ze stoczni A. Armińskiego przy całkowitej długości 11,78 m, szerokości 5,89 m i wadze ok. 7 ton mają stosunkowo niewielkie zanurzenie. Powierzchnia grota (główny żagiel) to ok. 53 m kw., a foka (przedni żagiel) - 27 m kw. Mile morskich przygód można pokonywać stawiając żagle i korzystając ze sprzyjającego wiatru lub używając silników, które zamontowane są w obu kadłubach. Trendy w światowym budownictwie jachtów zmierzają, wydaje się, właśnie w kierunku produkcji katamaranów oraz coraz większych i szybszych jednostek - także budowanych jako dwu- lub trzykadłubowe (trimarany), bijących na wodzie wszelkie rekordy prędkości. Są to już jednak prawdziwe, wielkie maszyny z wieloosobowymi załogami i żaglami o powierzchni nawet kilkuset i więcej metrów kwadratowych.
 
(Ag)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl