Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Ameryka w każdym calu

Namiary na Morze i Handel, 2007-03-09
Amerykańscy związkowcy wystąpili przeciwko straży przybrzeżnej USA. Według przepisów tzw. Jones Act, statki pływające między amerykańskimi portami muszą być zbudowane w USA. Tymczasem, straż przybrzeżna zaaprobowała plany Aker Shipyards Filadelfia i stoczni NASSCO, należącej do General Dynamics, na budowę serii zbiornikowców z części i elementów, które zostaną sprowadzone z Korei Południowej. Straż traktuje takie statki, jak zbudowane w USA. - Takie podejście do sprawy jest nie do przyjęcia. W ten sposób, Ameryka będzie niszczyła swój własny przemysł okrętowy - stwierdził Ron Ault, szef związku zawodowego metalowców. Obecnie amerykańskie stocznie mają mniej niż 1% udziału w światowym rynku stoczniowym. Sześć głównych stoczni liczyło na poprawę sytuacji, poprzez zamówienia na nowe zbiornikowce, które mają zastąpić podstarzałą flotę pływającą między portami USA. Decyzja straży przybrzeżnej stawia je w trudnej sytuacji. Zdaniem R. Aulta, może to oznaczać konieczność zwolnień wśród 55 tys. wykwalifikowanych robotników okrętowych oraz 250 tys. pracowników z firm kooperujących ze stoczniami. Aker i NASSCO są partnerami dwóch koreańskich stoczni: Hyundai Mipo i Deawoo Shipbuilding, które zaopatrują oba zakłady w elementy do budowy statków. We wrześniu ub.r. Aker oddał do użytku pierwszą z serii 10 kompletnych jednostek.
 
pete
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl