Dwa promy ro-pax zbuduje dla Polskiej Żeglugi Morskiej Stocznia Szczecińska Nowa. Uzgodniono już ostatnie szczegóły techniczne. Do
ustalenia pozostała jeszcze cena. Ma być konkurencyjna w stosunku do cen z innych europejskich stoczni.
Promy będą miały po 200 m długości, kabiny dla 400 osób, sklepy, dyskoteki i sale telewizyjne. Na
3 pokłady ładunkowe będą zabierały ok. 200 ciężarówek. Będą mogły one wjeżdżać zarówno poprzez rampę na rufie, jak i od strony dziobu, na którym umieszczone zostaną furty otwierające się na boki. Promy
wejdą do eksploatacji w 2010 i 2011 r. i będą pływały w barwach Unity Linę, na trasie Świnoujście -Trelleborg.
List intencyjny w sprawie budowy nowych promów podpisano już w kwietniu ub.r. Miał
obowiązywać do grudnia, ale na prośbę stoczni przedłużono jego ważność do końca lutego.
Ostatni raz PŻM zamawiała statki w polskiej stoczni pod koniec lat 90. Była to seria masowców, o nośności 17 tys.
t, które powstały w Szczecinie i do eksploatacji zaczęły wchodzić od 1999 r.