Jedna z najważniejszych portowych spółek Drobnica Port Szczecin Sp. z o.o. pozyskała inwestora strategicznego. Zawsze stanowiła oczko w
głowie kierownika zarządu szczecińskiego portu, gdyż obsługiwała najdroższe i strategiczne ładunki. Zatrudnia około 500 pracowników, którzy obsługują trzy portowe terminale. PCC Rail SA, spedytor i
przewoźnik kolejowy, nabył od ZMPSiŚ 45 proc. udziałów. Transakcja jest wypełnieniem ustawy o portach i przystaniach morskich, nakazującej podmiotom zarządzającym portami sprzedaż udziałów w spółkach
eksploatacyjnych. Negocjacje sprzedaży udziałów Drobnicy toczyły się od czerwca ub.r. z czterema potencjalnymi nabywcami: Rhenus Port Logistics Sp. z o.o., PCC Rail SA, Konsorcjum Finansowe Drobnica Port
Szczecin (tworzyły je dwie firmy spedycyjne: Trade Trans i Retrans) oraz Fast Terminals Sp. z o.o. Najwyżej została oceniona oferta Konsorcjum Finansowego Drobnicy, jednakże firma PCC Rail SA wykorzystała
przysługujące jej prawo pierwokupu i z nią została podpisana warunkowa umowa sprzedaży. Umowa obliguje nabywcę do pięcioletniego utrzymania zatrudnienia dla operatorów - sztauerów oraz trzyletnie
gwarancje zatrudnienia dla pozostałych pracowników, a także utrzymania zarobków. Najistotniejsze dla Drobnicy jest zobowiązanie inwestora do dofinansowania rozwoju spółki oraz unowocześnienia jej
suprastruktury. Niestety, większość urządzeń portowych i przeładunkowych jest wyeksploatowana. Nowy właściciel będzie musiał sporo zainwestować. Holding PCC Rail SA działający w Europie Zachodniej i
Polsce jest grupą 12 firm zajmujących się transportem kolejowym, spedycją i przeładunkami.