Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zachodnia konkurencja na torach

Namiary na Morze i Handel, 2007-02-23
Brytyjski Freight Liner i niemieckie Deutsche Bahn przygotowują się do walki o polski rynek przewozów towarowych. Brytyjczycy mają już licencję na wykonywanie przewozów, zamówili też tabor: 7 lokomotyw i ponad 400 węglarek. Freight Liner to przewoźnik, który do momentu prywatyzacji, w 1996 r., był częścią British Raił i National Freight Corporation. Polska jest pierwszym zagranicznym rynkiem, na którym chce spróbować swoich sił. Niemcy natomiast rozmawiają o nawiązaniu współpracy z PCC Rail. Polski rynek przewozów kolejowych, który 1 stycznia br. otworzył się na zagraniczną konkurencję, szacowany jest na ponad 7 mld zł rocznie. Największy udział mają w nim PKP Cargo, jednak od 2003 r. prywatni przewoźnicy odbierają mu po ok. 4% ładunków rocznie. Pod koniec 2006 r. było to już 17%, licząc w tonokilometrach. Najsilniejszą pozycję na rynku, spośród prywatnych firm, ma CTL Logistics, która posiada ok. 7% rynku. Coraz aktywniejszy jest również PCC Rail, który w 2006 r. wywalczył ok. 4% proc. udziału w nim.
 
PiF
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl