Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wybudzą swoją spółkę

Kurier Szczeciński, 2007-03-02
Żegluga Szczecińska porozumiała się jednak ze świnoujskim portem i uruchomi uśpioną dotychczas spółkę Port Żegluga Szczecińska. Jednak stanie się to pod warunkiem, że wojewoda zgodzi się na wniesienie do nowego podmiotu barek i pchaczy. - Ten krok jest ujęty w planie naprawy Żeglugi Szczecińskiej - mówi Dariusz Słaboszewski, nowy zarządca komisaryczny ŻS. - Stosowny wniosek w tej sprawie przygotowujemy i złożymy go do wojewody (organ założycielski ŻS). Jak informowaliśmy, spółkę Port Żegluga Szczecińska, której udziałowcami zostali ŻS i Port Handlowy Świnoujście, zarejestrowano 4 maja ub.r. Firma była jednak w stanie uśpienia, gdyż Ministerstwo Skarbu Państwa zwlekało z wydaniem zgody na wniesienie przez ŻS w ramach aportu nabrzeża Snop. Ostatecznie minister się sprzeciwił i wydawało się, że armator barkowy, który ma poważne problemy finansowe, będzie musiał zostać zlikwidowany. Jednak wojewoda zachodniopomorski zgodził się dać szansę programowi naprawczemu, którego wstępne założenia przedstawili mu związkowcy i kierownictwo ŻS. - Obecnie nabrzeże nie będzie już stanowić przedmiotu aportu. Może nim być natomiast tabor pływający. Żegluga Szczecińska posiada 14 barek i 4 pchacze - mówi Słaboszewski. Znaczna część floty przewozowej jest unieruchomiona, bo armatora nie stać na przeprowadzenie remontów klasowych, aby uzyskać dokumenty dopuszczające jednostki do żeglugi. - Gdy uruchomimy działalność spółki Port Żegluga Szczecińska, PHŚ wspomoże nas kapitałem obrotowym - mówi zarządca komisaryczny. - Trzeba jednak szczerze powiedzieć, że te środki nie pozwolą na szybkie i jednorazowe odnowienie naszej bazy transportowej. Funkcjonowanie kilku barek i pchaczy pozwoli natomiast na ożywienie firmy i da większe możliwości pozyskiwania finansowania z zewnątrz. Jak informowaliśmy, przed zmianami stoi także drugi udziałowiec - Port Handlowy Świnoujście. Trwają negocjacje w sprawie sprzedaży 45 procent udziałów, jakie ma w PHŚ Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Potencjalnym inwestorem może zostać PKP Cargo. Z kolei ta firma rozmawia z francuskim ATICS, który jest potentatem w handlu węglem i chciałby go importować przez Świnoujście. Dla PHŚ byłby to ratunek w związku z dramatycznym załamaniem się eksportu tego paliwa morzem. - Z nadzieją patrzymy na te ruchy, bo ewentualny inwestor w PHŚ-u może i powinien w jakimś stopniu wyciągnąć pomocną dłoń do naszej nowej spółki, która będzie działać na rynku przwozów barkowych w rejonie portów Szczecin i Świnoujście - liczy D. Słaboszewski.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl