Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Trudny dojazd na regaty

Kurier Szczeciński, 2007-02-22
Do Finału The Tall Ships' Races zostało kilka miesięcy. Wciąż nie wiadomo, jak podczas imprezy odbywał się będzie ruch w Szczecinie. Na stworzenie projektu pozostało 60 dni. Wczoraj po raz pierwszy zaprezentowano jego zarys. - Założenia są takie, by autokary i samochody wjeżdżające do Szczecina korzystały z zaplanowanych przez miasto parkingów - tłumaczy Maciej Kasprzyk z "Pracowni Projektowej Andrzej Chmielewski". - Dalej, na miejsce imprezy, mają kursować specjalne autobusy. Zdaniem projektantów ta komunikacja powinna być darmowa. W dniach najważniejszych imprez nawet cała komunikacja w mieście powinna być bezpłatna. Tylko tak można zachęcić ludzi do korzystania z autobusów i tramwajów, ale decyzja należy do radnych. - Z ruchu kołowego chcemy całkowicie wyłączyć obszar od Trasy Zamkowej do ul. Dubois i Łady, oraz od Odry do ul. Matejki. Na ulicach granicznych, tzn. Matejki, Malczewskiego czy Trasie Zamkowej też będą poważne zmiany - mówi M. Kasprzyk. Nawet mieszkańcy tego rejonu będą proszeni o nieparkowanie w tym czasie w pobliżu domów, nie zawsze zresztą będą mogli do nich dojechać. Może ul. Starzyńskiego lub Zygmunta Starego będą miejscem, w które dotrą specjalne autobusy z parkingów. O ile parkingi się sprawdzą. Miasto wyznaczyło 11 takich miejsc. W sumie zapewnią 30-40 tys. miejsc postojowych. O tym, czy jest sens kierować się w stronę któregoś z nich, turyści dowiedzą się tylko na punktach informacyjnych. Mają być takie 3: na jezdni wspomagającej ul. Struga, w rejonie hipermarketu na Gumieńcach i skrzyżowania ul. Cukrowej z Bronowicką. - W tym miejscu sugerujemy utworzenie kolejnego parkingu - mówi M. Kasprzyk. - Myślimy także nad wykorzystaniem niektórych ulic jako miejsc postojowych. Bo z parkowaniem może być kłopot. Ostrożne szacunki mówią, że przez Szczecin w czasie Regat może się przewinąć nawet milion osób. Zapewnienie sprawnej komunikacji jest więc niezwykle ważne. Tyle, że wciąż nie wiadomo na jakich trasach zaplanować dodatkowe autobusy i tramwaje, nie wiadomo gdzie szukać dodatkowych parkingów i jak zapewnić dojazd do nich. Zdaniem projektantów tylko teren przy ul. Hryniewieckiego nie wymaga nakładów. Miastu zostało niewiele czasu na naprawę nawierzchni dróg w wielu punktach Szczecina. Szczegóły poznamy jednak dopiero za dwa miesiące. A największa impreza w historii miasta zaczyna się 4 sierpnia.
 
ToT
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl