Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Szlaban dla sztauerów

Kurier Szczeciński, 2007-02-19
Kolejny konflikt w szczecińskim porcie. "Solidarność" z Drobnicy-Port Szczecin nie zgadza się, aby kierownictwo portowej spółki Fast Terminals korzystało z pracy... robotników przeładunkowych. Spółka Fast Terminals zatrudniała przy przeładunkach dokerów z Drobnicy. Jednak na początku września ub.r. Drobnica zerwała umowę, gdyż jej kierownictwo uznało, że usługi te przynoszą jej straty. W listopadzie zaproponowało nowe stawki - średnio o 60, a nawet 100 proc. wyższe. Jak uważają w Faście, niczym nieuzasadnione i całkowicie oderwane od realiów. Kierownictwo firmy Fast Terminals zdecydowało więc zatrudnić na umowę o pracę własnych operatorów sprzętu i dźwigowych. Sztauerów natomiast zatrudnia poprzez pośrednika - spółkę F-Serwis. To nie spodobało się szefostwu portowej "Solidarności", której wiceprzewodniczący zatrudniony jest w Drobnicy. - Nie pozwolimy na to, żeby wykorzystywali ludzi za 6 złotych na godzinę i płacili im do ręki, bez ZUS-u - oskarża Ryszard Hatylak, wiceszef portowej "Solidarności". Hatylak żali się, że statki przy nabrzeżach FT rozładowują ludzie "podkupieni" z ich firmy Doker-Port (głównym udziałowcem jest Drobnica) przez "krzakową spółkę". - Jej właściciel płaci im o złotówkę więcej, bo on ma biuro w teczce, a pieniądze ludzie dostają w kopertach. Oni nie mają umowy o pracę, a nawet umowy-zlecenia - twierdzi Hatylak. Jednak w liście do prezesa portów wiceszef "S" pisze, że "pracownicy obcych spółek przeładunkowych zatrudnieni są na podstawie umowy- zlecenia". Zbulwersowany utrudnianiem przeładunków na Faście i prowadzenia działalności jest prezes tej firmy, Jan Stasiak. - Ja nie wiem, na jakich zasadach zatrudnia dokerów firma F-Serwis, z której usług zmuszeni zostaliśmy korzystać. Wiem natomiast, że na pewno nie jest to firma krzak, bo już od 18 lat kieruje dokerów do innych spółek preładunkowych. Pracowali oni też w Drobnicy, a ostatnio w Bulk Cargo - mówi. - Ja z usług tej spółki korzystałem w czwartej kolejności, gdyż prezes Drobnicy zakazał wysyłać do mnie pracowników z Doker- Portu, mimo że u siebie nie mieli pracy - żali się Stasiak. Według prezesa Fast Terminals zarzuty wiceszefa "Solidarności" zawarte w liście do prezesa zarządu portów Szczecin i Świnoujście to nieprawdy i pomówienia, a prezes Drobnicy wysłał przeciw jego firmie swojego związkowca. Tymczasem R. Hatylak naciska też na kierownictwo portów za pośrednictwem zarządu regionu "Solidarności ".
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl