Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

To był tylko upadek

Kurier Szczeciński, 2007-02-15
Fabryce kontenerów w Szczecinie Płoni nie zaszkodziła zbyt mocno kolejna, czwarta już w ciagu ostatnich lat upadłość. Niespełna dwa miesiące od ogłoszenia przez sąd gospodarczy upadłości na gruzach zadłużonej na ponad 17 mln złotych fabryki Gulf Intermodal powstaje ISE Container sp. z o.o. Nową spółkę powołują do życia holenderscy właściciele firmy, która była ostatnim partnerem upadającej fabryki. Zamówiła w Szczecinie Płoni serię naczep. Niebawem, prawdopodobnie już w najbliższych dniach, nowa spółka zostanie zarejestrowana jako ISE Container sp. z o.o. Trwa nabór pracowników. Poszukiwani są głównie spawacze. Do wczoraj do pracy w powstającej firmie przyjęto około 20 osób. Z wysokowykwalifikowanymi fachowcami, w tym spawaczami, jest jednak kłopot; większość z nich wyjechało bowiem w ciagu ostatnich kilku lat do lepiej płatnej pracy za granicą. Maria Januszewicz, syndyk masy upadłościowej popiera plany wznowienia produkcji w fabryce. Dla syndyka, który zarządza majątkiem upadłego, w tym również jego długami, rozpoczęcie produkcji oznacza wpływy z tytułu dzierżawy części majatku. Sąd gospodarczy w Szczecinie ogłosił upadłość spółki Gulf Intermodal po tym jak kilkunastu pracowników, którym ta angielska firma jest winna zaległe wynagrodzenia, złożyło wnioski o upadłość. Fabryka kontenerów w Szczecinie Płoni ma duże doświadczenie w upadaniu. To już czwarta w ciągu ostatnich 10 lat. Po raz ostatni w 2002 roku uratował ją poprzedni syndyk. To właśnie od niego fabrykę kupił Anglik Ron Moore (Gulf Intermodal). Obecnie na rynku kontenerów jest dobra koniunktura. Po restrukturyzacji firmy (pozbyciu się zbędnego majątku, racjonalizacji zatrudnienia i inwestycjach w park maszynowy) miałaby ona szansę odzyskać pozycję na rynku. Jej atutem są niskie koszty pracy, położenie oraz wieloletnie doświadczenie w produkcji kontenerów. Wartość majatku upadłej firmy wycenia się na niecałe 7 mln złotych, długów na 17,4 mln złotych. Spółka posiada jednak atrakcyjny teren o powierzchni 13,5 ha.
 
r.c.
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl