Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Szopy znikną

Kurier Szczeciński, 2007-02-08
Mrzeżyno. Zamiast obskurnych szop rybackich - nowoczesne kontenery spełniające unijne normy. W mrzeżyńskim porcie rozpoczną się inwestycje, które stworzą rybakom lepsze warunki pracy i przy okazji poprawią wizerunek portu w oczach turystów. Rybacy czekają na to od wielu miesięcy. O tym, że stare szopy będą burzone samorządowcy mówili już w ub.r. Czas płynął, a w porcie niewiele się działo. Teraz ma się to zmienić. Gmina obiecuje, że nowa baza powstanie do końca czerwca tego roku. Trzebiatów zdobył na ten cel ponad pół miliona złotych z Sektorowego Programu Operacyjnego. Prace mają się zakończyć jeszcze przed sezonem letnim. Pieniądze dzieliła Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Gmina podpisała umowę pod koniec stycznia br. Z SPO "Rybołóstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006" dostała ponad 570 tys. zł. Całkowity koszt inwestycji szacuje się na ok. 700 tys. zł. Prace mają ruszyć w marcu i potrwają do czerwca 2007 r. - Prywatny inwestor zakończył już budowę chłodni w porcie - mówi Zdzisław Mieszczyński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta i Gminy w Trzebiatowie - Zostaną rozebrane stare szopy rybackie, które zastąpi siedem nowoczesnych kontenerów z zapleczem sanitarnym. Do sezonu ma też stanąć budynek dla administracji portu i szalety publiczne, z których będą mogli korzystać turyści. Z mrzeżyńskiego portu na stałe korzysta około 10 kutrów. Rybacy narzekali do tej pory nie tylko na obskurne budy, w których muszą pracować, ale też na wejście do portu, wygięte na kształt litery "S". Jest ono bardzo niebezpieczne, zwłaszcza w czasie sztormowej pogody. - Będziemy się starać o pieniądze na przebudowę wejścia do portu i zmianę infrastruktury, by był w nim także dostęp do paliwa i wody pitnej - dodaje Z. Mieszczyński. Gminie zależy na poprawie wizerunku portu bo od roku jest właścicielem ponad 3,5 ha gruntów w jego granicach. Samorządowcy przejęli je po wielu miesiącach starań od Skarbu Państwa. Zarządcą portu nadal jest jednak Urząd Morski w Szczecinie, który ma pieczę nad torem wodnym i urządzeniami nawigacyjnymi.
 
żan
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl