Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Jedna nitka do gazoportu

Kurier Szczeciński, 2007-01-31
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie planuje budowy drugiej nitki ekspresowej S3 od węzła Parłówko do Świnoujścia, mimo że rośnie ruch na liniach promowych do Skandynawii. Decyzji tej nie zmieni również budowa gazoportu w Świnoujściu, a później jego eksploatacja, co także wpłynie na wzrost natężenia ruchu. Powodem jest... Woliński Park Narodowy. Sugestie dotyczące możliwości zmiany projektu przebudowy S3 między Parłówkiem a Świnoujsciem pojawiały się w ubiegłym tygodniu w czasie konferencji dotyczącej planów budowy gazoportu w Świnoujściu. Według przedstawicieli Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, po uruchomieniu terminalu gazu skroplonego około 5 procent tego surowca będzie transportowane w cysternach kolejowych i samochodowych. Zważywszy na fakt, iż docelowo do gazoportu trafiać będzie około 7,5 mld m sześc. skroplonego gazu rocznie, wspomniane 5 proc. daje sporą ilość. Niewątpliwie fakt ten wpłynie na natężenie ruchu na trasie Świnoujście - Szczecin. Z informacji, które uzyskaliśmy w zachodniopomorskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że PGNiG nie konsultowało jeszcze z GDDKiA kwestii dotyczących spraw komunikacyjnych. Być może powodem jest szybkie tempo prac przygotowawczych do budowy. Inwestycja ruszyć ma bowiem już w przyszłym roku, a rozruch terminala planowany jest na 2011 roku. Zgodnie z planami GDDKiA, dwujezdniowy odcinek S3 od obecnej obwodnicy Goleniowa do końca obwodnicy Troszyna (w sumie ponad 40 km) wraz z obwodnicami i węzłem Parłówko gotowy będzie najpóźniej w roku 2015. Obecnie GDDKiA kończy proces wykupu gruntów w miejscu, gdzie planowany jest węzeł. Budowa ruszyć może już w przyszłym roku. Także za rok rozpocznie się budowa dwujezdniowej obwodnicy Miękowa. Tymczasem trwają prace nad innym projektem, który zwiększy bezpieczeństwo i komfort jazdy "trójką". Również na wysokości Rurki powstanie węzeł, który usprawni komunikację między obszarem zajmowanym przez Goleniowski Park Przemysłowy i Specjalną Strefę Ekonomiczną a drogą nr 3. Zdaniem Kazimierza Mateckiego, zastępcy dyrektora oddziału GDDKiA, prognozy dotyczące natężenia ruchu na północnym fragmencie drogi nr 3 nie uzasadniają budowy drugiej jezdni. Z badań pomiaru ruchu wynika, że aż 45 procent ruchu z południa, w Parłówku kieruje się na drogę nr 107 w kierunku Kamienia Pomorskiego. Drugim powodem rezygnacji z planów budowy drugiej jezdni do Świnoujścia jest Woliński Park Narodowy, którego ominąć się nie da. Nie będzie również zgody na autostradę na tym chronionym terenie.
 
R. CIEPLIŃSKI
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl