Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Ruch w małych portach

Namiary na Morze i Handel, 0000-00-00
Rolnictwo na Wybrzeżu Środkowym ma się coraz lepiej, co od razu widać w rosnących obrotach małych portów. Przyjmują one importowane nawozy mineralne i komponenty do pasz, kierują na eksport torf ogrodniczy, kukurydzę, rzepak i opał wytwarzany z odpadów leśnych. Przeładunki portu handlowego Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w Kołobrzegu są ustabilizowane i od kilku lat utrzymują się na poziomie 140-160 tys. t rocznie. W 2006 r. wyniosły 150,7 tys. t i były o 13 tys. t niższe, niż w roku poprzednim. Spadek wystąpił głównie w grupie towarów określanych jako drobnica. Przez Kołobrzeg przeszło 43 tys. t drobnicy, 65,3 tys. t zboża i pasz oraz 54,4 tys. t towarów masowych, jak: kreda mineralna, torf spod Gryfic, pelety (granulat) z trocin, mocznik. O przeładunkach w grupie zbóż decydował eksport kukurydzy (25 tys. t) w pierwszej połowie roku, import śruty sojowej, eksport rzepaku (10 tys. tj. Port przyjął 118 statków, ale - co jest rzadkością - 11 z nich miało ładunek w drodze do Kołobrzegu i z Kołobrzegu. Ponadto, zawinęło tu 11 kutrów rybackich z rybami z zagranicy. W drugiej połowie 2006 r. nieoczekiwanie ożywił się port w Darłowie. Przez kilka lat statek handlowy zawijał tu raz w miesiącu lub rzadziej. Podobnie zapowiadał się ub.r. Ruch zaczął się niespodziewanie po żniwach. - Przyjęliśmy 45 statków handlowych, ponadto w sezonie turystycznym było 28 rejsów statku pasażerskiego do Nexo na Bornholmie - informuje Edward Krukowski, kapitan portu Darłowo. Dzięki temu, przeładunki wyniosły 54,5 tys. t, z czego połowę stanowiło zboże. O ruchu statków w Darłowie częściowo zadecydowała susza, która zaciążyła na zbiorach zbóż. Największe w kraju młyny "Stoisław" uruchomiły import zboża z portów niemieckich do swojego elewatora w porcie darłowskim. Nowością w porcie Darłowo był węgiel sprowadzany z Kaliningradu. Jest on tańszy od surowca z polskich kopalni. Importem zajmuje się spółka "Solad" ze Szczecina i jej niemiecki partner. Dlatego też, częstym gościem stał się rosyjski statek Jenisej, mieszczący na pokładzie 1600 t węgla.
 
(n)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl