Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Konkurs ogłoszony

Kurier Szczeciński, 2007-01-18
Konkurs na prezesa Stoczni Szczecińskiej Nowej ogłosiła wczoraj rada nadzorcza tej spółki. Kandydaci nie muszą być stoczniowcami. Powinni oni spełniać m.in. następujące kryteria: mieć ukończone wyższe studia - techniczne, prawnicze lub ekonomiczne oraz co najmniej 5-letni staż pracy. Zgłoszenia będą przyjmowane w siedzibie Korporacji Polskie Stocznie w Warszawie w ciągu 21 dni od ogłoszenia. KPS jest ponad 80-procentowym udziałowcem stoczni. Otwarcie kopert nastąpi w ciągu trzech dni. Potem na podstawie złożonych dokumentów rada nadzorcza przeprowadzi wstępną kwalifikację i sporządzi "krótką listę". Następnie odbędą się rozmowy z dopuszczonymi kandydatami. W posiedzeniu RN uczestniczył Jerzy Konopka, prezes Korporacji Polskie Stocznie. Twierdzi, że oprócz upublicznionej medialnie nazwy firmy Złomrex nie wie, kto jeszcze jest zainteresowany wejściem kapitałowym w Stocznię Szczecińską Nową. - Słyszałem o dwóch norweskich firmach, ale nie znam ich nazw, więc nie wiem na ile poważnie traktować te propozycje - przekonywał Konopka. Prezes KPS potwierdził, że rada nadzorcza omawiała na dwudniowym posiedzeniu w Szczecinie sytuację finansową SSN. Czy spółka dotrwa do momentu prywatyzacji i w tym czasie będzie miała pieniądze na produkcję oraz pensje? - Kluczowe będą najbliższe trzy tygodnie - uważa J. Konopka. Przypomniał, że trwają procedury związane z uzyskaniem przez stocznię dwóch kredytów bankowych. Chodzi o środki od konsorcjum Banku Pekao SA, które chce pożyczyć stoczni 47 mln USD na produkcję. Z kolei Bank Handlowy prawdopodobnie pożyczy spółce 37 mln USD. - Jeżeli te kredyty zostaną uruchomione, będzie dobrze; to znaczy nastąpi radykalna poprawa w stoczni, która będzie miała środki na rozwiązanie 90 procent codziennych problemów. Jeżeli natomiast firma nie dostałaby tych kredytów - może być źle, co oznacza, że SSN będzie trwała w obecnej sytuacji - uważa prezes KPS. Jak informowaliśmy, Ministerstwo Skarbu Państwa przekazało już rządowi harmonogram prywatyzacji polskich stoczni.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl