Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Trasa wróciła na listę

Namiary na Morze i Handel, 2007-01-10
Trasa Sucharskiego, razem z tunelem pod Martwą Wisłą, kluczowa dla rozwoju portu gdańskiego inwestycja, ostatecznie znalazła się na liście projektów, które mają być finansowane przez Unię Europejską. Tak zdecydował 3 stycznia br. rząd. Ma ona połączyć port z autostradą A-1. Teraz władze Gdańska, wspólnie z zarządem portu, muszą przygotować aplikację, która pozwoli przekonać do projektu Komisję Europejską. Nie wiadomo jeszcze pod nadzorem jakiego ministerstwa inwestycja będzie realizowana. Ustalą to w najbliższych dniach: minister rozwoju regionalnego Grażyna Gęsicka i minister transportu Jerzy Polaczek. Jeszcze w sierpniu ub.r. Trasa Sucharskiego była na rządowej liście inwestycji, które – w ramach priorytetu VI programu operacyjnego "Infrastruktura i środowisko" – miały być sfinansowane z funduszy unijnych. Potem jednak, gdański projekt został skreślony z listy inwestycji w Ministerstwie Gospodarki Morskiej (uznano, że projekty realizowane w ramach Transeuropejskich Sieci Transportowych TEN-T to działania typowo drogowe), a nie został, wbrew ustaleniom, wpisany na listę w Ministerstwie Transportu. Oznaczało to, że budowa Trasy Sucharskiego nie ruszy przed 2013 r. Miasta nie stać na sfinansowanie tak ogromnej inwestycji, której koszt oszacowano na 220 mln euro, czyli 840 mln zł. Jest to ponad połowa całorocznego budżetu Gdańska.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl