Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Losy stoczni

Kurier Szczeciński, 2007-01-09
- Do 15 stycznia przedstawiony zostanie harmonogram prywatyzacji stoczni - poinformował wczoraj w Szczecinie Paweł Poncyliusz, wiceminister gospodarki. Natomiast Paweł Brzezicki, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, dodał, że do tego dnia przedstawi premierowi nazwy potencjalnych inwestorów. Jest ich trzech. Wczoraj odbyło się zamknięte dla dziennikarzy posiedzenie Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego, w którym uczestniczyli również związkowcy ze Stoczni Szczecińskiej Nowej. - Rada Ministrów zobowiązała się, że do połowy 2007 r. zostanie przeprowadzona prywatyzacja dwóch stoczni, w tym Stoczni Szczecińskiej Nowej - poinformował dziennikarzy po spotkaniu Paweł Poncyliusz. Z kolei związkowcy chcieli się dowiedzieć, czy do czasu sprzedaży ich firmy będą regularnie otrzymywać wynagrodzenia, a stocznia finansowanie produkcji. Poncyliusz poinformował, że państwo udzieliło SSN około 1 miliarda złotych pomocy. Teraz Komisja Europejska zastanawia się, czy to wsparcie było zgodne z unijnym prawem. Ceną za pozytywną decyzję Brukseli - że pomoc publiczna nie naruszyła wspólnotowych dyrektyw - będzie sprzedaż większościowych pakietów udziałów przyszłemu inwestorowi oraz trwałe zmniejszenie mocy produkcyjnych SSN. Najpierw jednak stocznia będzie musiała przekazać już zakontraktowane statki. KE wymaga, aby prywatyzacja zapewniła stoczniom trwałą rentowność. Poncyliusz przypomniał, że KE domaga się od polskiego rządu, aby zadeklarował bardzo drastyczne ograniczenie produkcji w stoczniach. Wynika stąd, że trzeba będzie zamknąć niektóre doki czy pochylnie. - Z tego co wiem, w Szczecinie jedna wąska pochylnia, na której nie opłaca się budować statków, i tak miała być zamknięta, więc taka chyba będzie propozycja zarządu SSN - przewiduje P. Brzezicki. Przypomniano też, że aby być konkurencyjną na rynku SSN będzie wymagała od nowego właściciela inwestycji. - Na szczęście sytuacja ewoluuje w dobrym kierunku. Ale na nieszczęście droga do prywatyzacji jest strasznie długa. Na naukę zmarnowaliśmy 14 miesięcy - stwierdził po spotkaniu poseł SLD Jacek Piechota. To za jego bytności w rządzie powołano po upadku holdingu Stocznię Szczecińską Nową. - Mam poważne wątpliwości czy do 15 stycznia wyjdą na zewnątrz jakiekolwiek informacje na temat harmonogramu prywatyzacji - powiedziała natomiast posłanka Magdalena Kochan (PO). Jak nas poinformowano w Korporacji Polskie Stocznie, która jest większościowym udziałowcem SSN, rada nadzorcza tej firmy zbierze się 16 stycznia i wtedy prawdopodobnie zostanie ogłoszony konkurs na nowego prezesa tej spółki.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl