Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Pomocny jak gazoport

Kurier Szczeciński, 2006-12-19
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zdecydowało, że wybuduje gazoport w Świnoujściu. Co oznacza ta decyzja? Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia: - Od początku byłem przekonany, że Świnoujście jest najlepszym miejscem na taki terminal i cieszę się, że decyzja zapadła. Gazoport podniesie rangę portu, miasta, regionu. Nie obawiam się protestów ze strony lobby turystycznego. Przypomnę, że miasto jest przecięte i oddzielone kanałem wejściowym do portu. Gazoport powstanie na wyspie Wolin. Natomiast ośrodki wypoczynkowe i hotele znajdują się przecież na wyspie Uznam. To wspaniały prezent pod choinkę od PGNiG ale i od władz. Chcę podziękować p. wojewodzie, marszałkowi, ZMPSiŚ, Urzędowi Morskiemu i naszemu urzędowi miasta. Andrzej Lebdowicz, prezes Świnoujskiej Organizacji Turystycznej: - Uważam, że gazoport nie zaszkodzi Świnoujściu. Wręcz przeciwnie - zdecydowanie mu pomoże. Myślę, że dzięki temu terminalowi rozwinie się infrastruktura miasta. Problemem środowiska turystycznego w Świnoujściu jest zbyt krótki sezon wypoczynkowy, więc trzeba go w jakiś sposób wydłużyć poza te trzy wakacyjne miesiące. Jeśli poprawi się infrastruktura - będzie więcej restauracji i innych usług. To z kolei sprawi, że więcej pojawi się u nas gości także w innych miesiącach. Dodam, że morze z pięknymi statkami jest bardziej atrakcyjne. A ponieważ gazoport będzie budowany na drugim brzegu Świny, nie będzie stanowił jakiegoś bezpośredniego zagrożenia dla mieszkańców czy gości. Kpt. Józef Gawłowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie: - Nie przewidywałem aż tak korzystnego rozwoju sprawy. Dla naszego urzędu decyzja o lokalizacji gazoportu w Świnoujściu oznacza uwieńczenie długiej i ciężkiej pracy. Pryncypia w tej sprawie ustalał ze mną jeszcze ś.p. kpt. ż. w. Roman Pomianowski (zmarły nagle wiceprezes ZMPSiŚ-red.), który bardzo zaangażował się w projekt. Na wiosnę mój zastępca - Henryk Ramęda dostał polecenie, aby zebrać zespół najlepszych naukowców z uczelni publicznych Szczecina, w celu zorganizowania sympozjum. Było ono odpowiedzią na opracowanie gdańskie. Nam wyszło lepiej i tak zostało to ocenione. Dodam, że gazoport powstanie wewnątrz nowego portu. Jego zasadniczy element - falochron wschodni zostanie zbudowany przez UMS z pomocą środków państwa i UE. Przy okazji powstanie też port schronienia dla statków. Piotr Wachowicz, rzecznik prasowy ZCh Police: - Decyzja o budowie gazoportu w Świnoujściu jest dla zakładów ważna, bo gaz jest jednym z kluczowych i strategicznych dla nas surowców. Spółka zużywa go rocznie około500 mln m sześc. Decyzja więc cieszy, ale należy cały czas pamiętać, że jesteśmy producentem i funkcjonujemy na rynku, więc szczególnie ważne będą warunki ekonomiczne przyszłej potencjalnej współpracy - cena gazu z tego źródła.
 
Notował (kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl