Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Fast samodzielnie

Kurier Szczeciński, 2006-12-18

Spółka Fast Terminals działa już samodzielnie. Port sprzedał bowiem swoje udziały, które posiadał w tej firmie. Na jej nabrzeżach pojawił się nowy sprzęt do przeładunków. Fast Terminals sp. z o.o. działa od początku 1992 r. Wtedy to Herman Scheers, przedsiębiorca z Belgii, powołał z Zarządem Portu Szczecin i Świnoujście SA wspólne przedsięwzięcie. Belg był właścicielem firmy armatorskiej Fast Lines z siedzibą w Antwerpii, a nowa spółka była mu potrzebna do lepszej i wydajniejszej obsługi zwiększającej się ilości towarów z Polski do Wlk. Brytanii. Na początku firma wybudowała magazyn. Potem rozpoczęła działalność - przeładunki w różnych kierunkach, składowanie, magazynowanie, konfekcjonowanie towarów drobnicowych, które przewożono morzem - w pierwszej kolejności do portów brytyjskich. - To właśnie współpraca z armatorem Fast Lines i jego agentem liniowym oraz spedytorem w Polsce - firmą Fast Baltic, spowodowała, że Fast Terminals stała się szybko bazą przeładunkowo-składową dla większości towarów wysyłanych drogą morską ze Szczecina do portów brytyjskich - mówi Jan Stasiak, prezes Fast Terminals. Przez czternaście lat firma obsłużyła ponad 2,5 tys. statków i przeładowała prawie 4,2 min ton towarów drobnicowych. W tym roku podmiot ten został ostatecznie sprywatyzowany, gdyż ZMPSiŚ sprzedał swoje udziały i wycofał się z interesu. Nakazywała to Ustawa o portach i przystaniach morskich. Port kończy w ten sposób z działalnością przeładunkowo-eksploatacyjną w prawie wszystkich firmach. Będzie się tylko zajmował administrowaniem, inwestycjami i utrzymaniem technicznym nieruchomości - nabrzeży, basenów, obiektów. Także tereny, na których działa Fast Terminals, należą nadal do ZMPSiŚ. - Aktualnie 100-procentowym właścicielem naszej spółki jest angielska firma Fast Herco Investments Ltd., należąca do rodziny Scheers, która po nagłej śmierci założyciela Grupy Fast - Hermana Schersa, z sukcesami kontynuuje jego pionierską działalność w polskim shippingu - mówi J. Stasiak. Dobre wyniki i doświadczenie w prowadzeniu przewozów z Polski na Wyspy Brytyjskie zachęciły właścicieli spółki do dalszego inwestowania w jej rozwój. Ma w tym pomóc wielomilionowy kredyt, który w tym celu zaciągnięto. 10 grudnia Bałtykiem dopłynęły do Szczecina zakupione w Szwecji trzy dźwigi samojezdne. - Jeden z nich, dźwig Multidocker, jest pierwszym tego typu urządzeniem w polskich portach - mówi Stasiak. Wkrótce mają być dostarczone pozostałe urządzenia, niezbędne firmie do samodzielnego prowadzenia przeładunków. Gdy zostanie skompletowana załoga i sprzęt, od nowego roku Fast Terminals będzie przeładowywała samodzielnie.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl