Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Oczyszczalnia z mocami

Kurier Szczeciński, 2006-11-16

Gdyby w Szczecinie powstała stocznia złomowa, to nie miałaby ona problemu z utylizacją ropopochodnych resztek z demontowanych statków. Tak deklarują w Spółce Wodnej Międzyodrze. Jak informowaliśmy, firma V.Ships France SAS zainteresowana jest lokalizacją w naszym regionie stacji demontażu statków. Potencjalni inwestorzy przedstawili wstępną propozycję podczas spotkania w Urzędzie Wojewódzkim. Chcieliby u nas ciąć na żyletki statki średniej wielkości, w tym okręty wojenne i zbiornikowce. Francuzi tłumaczyli, że w efekcie powstałby łańcuch kooperacyjny, w ramach którego likwidowano by niebezpieczne dla przyrody pozostałości po jednostkach, m.in. z tworzyw sztucznych i innych materiałów. Na początek kasacji podlegałby jeden frachtowiec rocznie. Złomowaniem statków zainteresowani byli przedstawiciele dwóch stoczni remontowych oraz - po spełnieniu przez inwestora warunków związanych z ekologią - urzędnicy ochrony środowiska. Jednak przedstawiciel Urzędu Morskiego w Szczecinie uznał, że w perspektywie wielu lat taka działalność byłaby szkodliwa dla środowiska, więc administracja morska będzie się sprzeciwiać takiej lokalizacji. Zauważył on m.in., że przeznaczona do kasacji jednostka ma zwykle pełne zbiorniki oleju, resztki paliwa lub wody zaolejone. Na statku średniej wielkości takich pozostałości może być 500-700 ton. Po artykule pt. "Zarobić na cięciu" otrzymaliśmy jednak informację z firmy, która mogłaby się zająć utylizacją takich odpadów. - Pragnę poinformować, że działająca na terenie portu w Szczecinie Spółka Wodna Międzyodrze eksploatuje instalacje do oczyszczania płynnych zanieczyszczeń ropopochodnych i posiada infrastrukturę do odbioru tego rodzaju odpadów niebezpiecznych dostarczanych zarówno od strony lądu, jak też od strony wody - mówi Piotr Wit, dyrektor Spółki Wodnej Międzyodrze. Ta specjalistyczna instalacja została przekazana do eksploatacji w 2000 r. i spełnia wymogi unijnego standardu BAT (najlepszych dostępnych technik). Dyrektor przypomina też, iż właśnie za tę instalację w 2002 r. spółka uzyskała najbardziej prestiżową nagrodę - tytuł Lidera Polskiej Ekologii. Dwa lata temu firma wdrożyła natomiast systemy: zarządzania jakością (ISO 9001) i zarządzania środowiskowego (ISO 14001). - Posiadana przez nas instalacja posiada wolne zdolności przerobowe i z chęcią przyjmiemy do recyklingu odpady ropopochodne ze statków w ilości około 10 tysięcy ton rocznie - deklaruje Piotr Wit.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl