Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

O morzu w Warszawie

Namiary na Morze i Handel, 2006-11-03
W siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie, odbyła się 25 października br., konferencja: "Szansę rozwoju polskiej floty morskiej. Statki pod biało-czerwoną banderą. Zawód - marynarz." Jej organizatorami, oprócz KIG, było Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Krajowa Izba Gospodarki Morskiej. - Będę wspierał działania zmierzające do wzrostu konkurencyjności portów polskich i powstawania nowoczesnej infrastruktury. Będę starał się nie przeszkadzać, a pomagać w integrowaniu branży morskiej- powiedział obecny na spotkaniu Rafał Wiechecki, minister gospodarki morskiej. Podczas konferencji, w której udział wzięli m.in.: Andrzej Arendarski, prezes KIG, Dorota Arciszewska-Mielewczyk, senator RP oraz przedstawiciele Ministerstwa Finansów, zaprezentowane zostały działania podejmowane przez resort gospodarki morskiej w celu uporządkowania zaległości w sprawach związanych z flotą. Po przyjęciu ustawy o podatku tonażowym, trwają prace nad ustawą o zatrudnieniu na morskich statkach handlowych, która ma trafić pod obrady rzędu w grudniu br. Paweł Szynkaruk, prezes Związku Armatorów Polskich oraz dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej, największego polskiego przedsiębiorstwa żeglugowego, powiedział, że polska bandera stała się zbyt droga dla rodzimych armatorów. Polskie firmy żeglugowe, pod koniec 2005 r. posiadały 130 statków, z których tylko 17 pływało pod ban derą narodową - i przeważnie były to jednostki pomocnicze. Natomiast prof. Juliusz Mindykowski z Akademii Morskiej w Gdyni, podkreślił, że polskie szkolnictwo morskie podawane jest jako wzorcowe dla państw członkowskich Unii Europejskiej. Absolwenci obu naszych uczelni morskich nie mają problemów z zatrudnieniem, a zainteresowanie zawodem marynarza nie spada. Jak poinformował kpt.ż.w. Jerzy Puchalski, Polska wniosła do UE ok. 17 tys. oficerów i blisko 23 tys. marynarzy, co jest swoistym rekordem w porównaniu do Litwy (3 tys. oficerów), czy Estonii (1350 oficerów). Minister Wiechecki zaproponował, aby tego rodzaju konferencje odbywały się także w innych regionach Polski, np. w Katowicach; gdzie można zaprosić gości z Czech i Słowacji, aby zaprezentować im możliwości polskiej gospodarki morskiej, a zwłaszcza przewozy tranzytowe.
 
eg
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl