Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Agent przed komputerem

Kurier Szczeciński, 2006-10-24
AGENT, który opiekuje się statkiem zawijającym do zespołu naszych portów, będzie mógł to robić nie odrywając się od komputera. Przynajmniej w teorii. - 19 października wszedł w życie system elektronicznego obiegu dokumentów pomiędzy agentami i maklerami statkowymi (załatwiają frachtowcom ładunki) a Urzędem Morskim w Szczecinie - informuje Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy UMS. Wymiana informacji i dokumentów będzie się odbywała za pomocą platformy informatycznej PHICS (System Kontroli i Informacji o Portach). - System zawiera wzory wszystkich dokumentów zgodnych z konwencją IMO Fal, oraz tych związanych z ochroną statku. Zawiera też informacje o odpadach. W praktyce oznacza to, iż agent statkowy może zrealizować swoje obowiązki tylko za pomocą elektronicznego trybu obiegu dokumentów - mówi E. Wieczorek. Rzeczniczka tłumaczy, że do tej pory obowiązywał obieg podwójny: elektroniczny i pisemny. - System jest dodatkowo wyposażony w interaktywny komunikator działający na zasadzie poczty e-mail, który daje możliwość wymiany informacji pomiędzy użytkownikami systemu w formie uzupełnień i korekt. Jak już informowaliśmy, PHICS rozpoczął działanie w maju 2004 r. To ogólnopolski system elektronicznej wymiany dokumentów związanych, który ułatwia nadzór i kontrolę nad transportem morskim, wykonywane przez polska administracje morską. Podstawą jego budowy było porozumienie dwustronne między rządami polskim i brytyjskim. - Dane gromadzone w systemie są ważne dla skuteczności prowadzenia akcji ratowniczych i oceny zagrożeń ekologicznych związanych z transportem ładunków niebezpiecznych droga morską - wyjaśnia E. Wieczorek. - PHICS pozwala m.in. na prowadzenie skoordynowanej ewidencji i rejestracji jednostek pasażerskich, jednostek przewożących materiały niebezpieczne oraz na szybką wymianę informacji o wynikach inspekcji Portowej Kontroli Statków (zatrzymania, zakazy wstępu do portów). Użytkownikami tego nowoczesnego systemu są wszystkie urzędy morskie. Dostęp do niego mają także Ministerstwo Gospodarki Morskiej oraz Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa SAR - dodaje rzeczniczka. - Zamierzeniem administracji morskiej jest stworzenie elektronicznego systemu obiegu informacji, wpisującego się w projekt Unii Europejskiej "OneShopStop", czyli jednej witryny do składania dokumentów, z której informacje będą pobierać wszyscy zainteresowani użytkownicy: administracja morska, urzędy celne, straż graniczna i zarządy portów - tłumaczy E. Wieczorek.
 
M. Klasa
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl