Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nowy prezes w Drobnicy

Kurier Szczeciński, 2006-10-12

Rafał Zaczyk został wybrany na nowego prezesa spółki Drobnica Port-Szczecin. Wczoraj nadzwyczajne walne zgromadzenie udziałowców tej firmy przeładunkowej odwołało ze stanowiska Krzysztofa Kowalewskiego. Za odwołaniem "głosowało" ok. 90 proc. udziałów w kapitale, w tym 45 proc. walorów należących do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Kandydaturę Zaczyka zgłosił Władysław Lisewski, wiceprezes ZMPSiŚ. Nowy szef Drobnicy był dotychczas członkiem zarządu tej spółki i jej dyrektorem ekonomiczno- finansowym. Zaczyk nie kryje, że sytuacja spółki jest bardzo trudna. - Nie ma jednak mowy o jakimś bankructwie. Pilnie potrzebny jest po prostu plan przekształceń, który będzie współgrał z prywatyzacją. Projekt takich działań zgłosimy radzie nadzorczej. Powinno to się stać jak najszybciej, gdyż w spółce brakuje kapitału. Jak informowaliśmy, zarząd portów prowadzi negocjacje, aby wyłonić jednego spośród czterech potencjalnych inwestorów, którzy chcieliby kupić pakiet 45 procent udziałów ZMPSiŚ w Drobnicy. Sprawa wyjaśni się jednak pod koniec roku, a zwycięzca negocjacji będzie mógł kupić 3167 udziałów. Kilka miesięcy temu za jeden udział port chciał 125 zł (łącznie 396 tys. zł). Drobnica-Port Szczecin to jedna z największych firm szczecińskiego portu. Zatrudnia prawie 500 pracowników, którzy są jej udziałowcami. Spółkę tworzą trzy terminale: Ewa Stevedoring (nabrzeża Czeskie i Słowackie), Łasztownia (Polskie, Węgierskie, Rumuńskie, Albańskie i Rosyjskie) oraz Starówka. Przez 15 lat istnienia firmy dochodziło w Drobnicy do licznych konfliktów pomiędzy pracownikami lub związkowcami a zarządami. Zdarzały się też nieporozumienia pomiędzy zarządami. Obecne kierownictwo firmy jest już szóstym. Tymczasem spółka jest technologicznie zacofana i potrzebuje nowoczesnego sprzętu przeładunkowego.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl