Do końca września br. powinna wyjaśnić się przyszłość terminalu kolejowego w Sławkowie. O możliwość inwestowania w jego
rozbudowę i eksploatację stara się osiem firm, w tym polskie i zagraniczne spółki logistyczne. Ich nazw jednak nie ujawnio Konkurs został ogłoszony w sierpniu br., przez Centrum Zaopatrzenia Hutnictwa, do
którego należy terminal.
CZH zależy na jak największym wykorzystaniu potencjału Stawkowa, jako bazy przeładunkowej dla transportu kolejowego. Także rząd polski chce, aby stał się on jednym z głównych,
europejskich centrów przeładunkowych dla kontenerów przywożonych z Azji magistralą transsyberyjską. Dzięki wyborowi tej drogi, trafią one do odbiorców dwa razy szybciej niż drogą morską. Zanim będzie to
możliwe, konieczna jest rozbudowa terminalu, aby mógł przyjąć 120 tys. kontenerów rocznie. Inwestorzy wybrani w konkursie będą mogli zacząć prace od początku przyszłego roku.