Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Odzyskał 7 tysięcy

Kurier Szczeciński, 2006-10-10
Cztery statki skontrolował wczoraj inspektor ITF. Towarzyszyli mu związkowcy. Na szczęście do portowych przeładunków nigdzie nie zatrudniano załóg frachtowców. Natomiast w jednym przypadku ukraiński marynarz odzyskał 7 tysięcy dolarów wynagrodzenia. Wczoraj rozpoczął się kolejny już tydzień kampanii Międzynarodowej Federacji Transportowców (ITF), którego celem jest zwalczanie nieuczciwych praktyk dumpingowych w morskim biznesie. Zdaniem związkowców, zazwyczaj mają one miejsce na statkach pływającymi pod tanimi banderami i w portach. Za niższe wynagrodzenie armatorzy zatrudniają do przeładunków marynarzy lub spółki spoza portu. W ten sposób pracę tracą dokerzy. Jednak wczorajszy dzień rozpoczął się od interwencji. - W rejonie Huty Szczecin stał statek "Pakri Challenge" bandery maltańskiej, którego estoński właściciel zalegał ukraińskiemu marynarzowi 7 tys. dolarów - poinformował Adam Mazurkiewicz, inspektor ITF w Szczecinie. Po interwencji inspekcji, armator wypłacił Ukraińcowi do ręki wrześniową pensję powiększoną o rekompensatę z tytułu zerwanego z marynarzem kontraktu. Statek ma być bowiem sprzedany. - Była to jednak sprawa awaryjna, człowiek ten dzwonił do nas w nocy prosząc o interwencję - mówi Mazurkiewicz. Natomiast rutynowe inspekcje kolejnych trzech jednostek nie wykazały uchybień. Kontrolowano statki "Alva" bandery panamskiej, "Sabine" - w barwach St. Vincent, "Kagu" - pod flagą Dominikany. Sprawdzano m.in., czy ich załogi otrzymują wynagrodzenia na zasadach określonych w układzie zbiorowym akceptowanym przez ITF. Przeglądano rozliczenia wynagrodzeń oraz czasu pracy, w tym nadgodzin. Kontrolowano też dokumenty statków, aby sprawdzić ich zgodność z umowami o pracę. Inspektorom ITF towarzyszyli związkowcy-dokerzy: - Ich przedstawiciele rozmawiają ze swoimi ludźmi, wypytując ich, czy dany statek nie zlecił przypadkiem jakichś przeładunków własnej załodze - tłumaczy Mazurkiewicz. Tydzień kampanii potrwa do piątku, 13 października. Jak mówi inspektor ITF, w czasie takich akcji armatorzy mniej chętnie zawijają do portów objętych kontrolami.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl