Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Rewolucja w żegludze arktycznej

Namiary na Morze i Handel, 2006-09-16
Jak poinformował belgijski "Le Lloyd", zanosi się na rewolucję w żegludze na akwenach podbiegunowych. Jedna ze stoczni koncernu Aker Yards przekazała już rosyjskiemu armatorowi, Norilsk Nickel, pierwszy statek o podwójnym poszyciu, przystosowany do samodzielnego (bez asysty lodołamacza) żeglowania w lodach. Statek może m.in. poruszać się w lodzie swobodnie w przód i w tył, co pozwala na unikanie trudnych i długotrwałych manewrów przy zawracaniu. Rosyjski armator zamówił już 4 takie jednostki (oraz opcję na piątą) o nośności 15 500 t - 650 TEU, mogące rozwijać prędkość 15 w. Trzy pozostałe zostaną dostarczone w latach 2008-2009. Zatrudnione mają być na szlaku między portami Dudinka (na Jenisieju) i Murmańsk, gdzie będą wozić głównie produkty metalurgiczne. Norwegowie, w tym towarzystwo klasyfikacyjne Det Norske Veritas, od dłuższego już czasu prowadzili badania nad statkami do żeglugi arktycznej - i materiałami do ich budowy. Związane jest to z przewidywanym rozpoczęciem eksploatacji wielkich złóż ropy i gazu w rejonie Nowej Ziemi, ale - jak wskazuje powyższy przykład - nie tylko.
 
(mb)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl