Pierwsze kontenery z identyfikacją radiową RFID wypłynęły 18 sierpnia br. z portu w Hamburgu. Pojemniki
wyposażone w urządzenie testowe, będą wykorzystane w kursach wahadłowych między Hamburgiem-i Hongkongiem, zwłaszcza w zakresie przesyłek drobnicowych.
RFID to tzw. etykieta kontenera, czyli
elektroniczne oznakowanie. Pozwala ono na ciągłą obserwację i kontrolę pozycji przesyłki w łańcuchu dostaw. Ma to znacznie zwiększyć ich bezpieczeństwo oraz daje możliwość kontroli ich statusu i pozycji w
dowolnym punkcie.
Etykieta będzie automatycznie rejestrowana w punktach, w których następuje przeniesienie odpowiedzialności za przesyłkę. Oznacza to, że będzie ona natychmiast widoczna na wszystkich
stanowiskach kontrolnych łańcucha transportowego. Pierwsza faza testów rozpoczyna się w portowych stacjach pakowania. Następny etap obejmie również terminale kontenerowe.