Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Liczą na Brukselę

Kurier Szczeciński, 2006-09-08

Porty u ujścia Odry mozolnie, ale zmieniają się na lepsze. Kolejne zarządy dodają swoje koncepcje rozwoju. Przypomnijmy, że dwie najważniejsze inwestycje w Szczecinie rodziły się jeszcze za prezesury Andrzeja Montwiłła. Kontynuował je zarząd Dariusza Rutkowskiego. Modernizację infrastruktury chce teraz prowadzić nowy zarząd, którym kieruje Janusz Catewicz. Zapowiada pozyskanie ponad 5,6 mld zł na kolejne projekty. Nowe kierownictwo zespołu portów przedstawiło niedawno dziennikarzom przewidywane kierunki rozwoju nabrzeży w Szczecinie i w Świnoujściu, które określiło w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym ZMPSiŚ. Propozycje wkomponowano w założenia Narodowego Planu Rozwoju oraz Strategii Rozwoju Transportu na lata 2007-2013. Skoncentrowano się na 10 inwestycjach (podobna liczba figurowała przy planach zarządu Rutkowskiego). Będą więc modernizowane drogi w obu portach. Koniecznie trzeba też będzie odtworzyć podupadłą infrastrukturę kolejową. Portowcy chcą sprzyjać inwestorowi, który zechce wybudować nowy magazyn na zboże. Ale do tego konieczna będzie modernizacja nabrzeża koło elewatora Ewa. Kolejnym zadaniem jest rozbudowa terminalu promowego w Świnoujściu, gdzie zwiększa się ruch jednostek. Inne inwestycje to w Szczecinie: przebudowa Nabrzeża Węgierskiego, modernizacja nabrzeży: Czeskiego i Słowackiego, wreszcie budowa infrastruktury portowej na Półwyspie Katowickim. Ma być również unowocześniana infrastruktura hydrotechniczna na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Szczecinie. Przebudowa czeka też Nabrzeże Kubańskie. Z kolei Basen Notecki na Basenie Górniczym ma zostać zasypany. Portowcy przymierzą się również do zakupu dwóch statków pożarniczych. Zakres realizacji tych planów uzależniony będzie oczywiście od ilości pieniędzy, które uda się zdobyć z Unii Europejskiej. "Łączne nakłady inwestycyjne związane z programem na lata 2007-2013 wyniosą około 565 mln zł" - czytamy w informacji portów.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl