Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

30 lat później

Namiary na Morze i Handel, 2006-08-25

W Gdyni, z udziałem marszałka Senatu, Bogdana Borusewicza, ministra gospodarki morskiej, Rafała Wiecheckiego, wojewody, Piotra Ołowskiego, wicemarszałka województwa, Mieczysława Struka oraz innych licznych przedstawicieli administracji i gospodarki, odbyło się rozpoczęcie budowy trzeciego, ostatniego odcinka Trasy Kwiatkowskiego, który za 20 miesięcy ma bezpośrednio połączyć port z obwodnicą Trójmiasta. Zaproszeni goście, wspólnymi siłami, usunęli szlaban zamykający obecny koniec estakady, a koparka zaczęła karczowanie - bynajmniej nie symbolicznych - krzaków, w których wspomniana trasa utknęła na ponad 30 lat. Inwestycję rozpoczęto w 1974 r. i - z przerwami - trwała ona do 1998 r., ale zdołano zbudować tylko 2800 m estakady. Teraz, przez ponad półtora roku budowany ma być odcinek długości 3,5 km. Przyczyn opóźnienia było wiele, w tym protesty ekologów, ale przede wszystkim brak pieniędzy. Budowa mogła ruszyć ponownie dzięki unijnemu dofinansowaniu (75% z 230 mln zł, jakie pochłonie budowa). W czasie uroczystości podkreślano, że dofinansowanie Trasy Kwiatkowskiego było historycznie pierwszym, przyznanym przez Unię Polsce na dużą inwestycję drogową.
 
mb
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl