W Gdyni, z udziałem marszałka Senatu, Bogdana Borusewicza, ministra gospodarki morskiej, Rafała Wiecheckiego, wojewody, Piotra Ołowskiego,
wicemarszałka województwa, Mieczysława Struka oraz innych licznych przedstawicieli administracji i gospodarki, odbyło się rozpoczęcie budowy trzeciego, ostatniego odcinka Trasy Kwiatkowskiego, który za 20
miesięcy ma bezpośrednio połączyć port z obwodnicą Trójmiasta.
Zaproszeni goście, wspólnymi siłami, usunęli szlaban zamykający obecny koniec estakady, a koparka zaczęła karczowanie - bynajmniej nie
symbolicznych - krzaków, w których wspomniana trasa utknęła na ponad 30 lat. Inwestycję rozpoczęto w 1974 r. i - z przerwami - trwała ona do 1998 r., ale zdołano zbudować tylko 2800 m estakady. Teraz,
przez ponad półtora roku budowany ma być odcinek długości 3,5 km.
Przyczyn opóźnienia było wiele, w tym protesty ekologów, ale przede wszystkim brak pieniędzy. Budowa mogła ruszyć ponownie dzięki
unijnemu dofinansowaniu (75% z 230 mln zł, jakie pochłonie budowa). W czasie uroczystości podkreślano, że dofinansowanie Trasy Kwiatkowskiego było historycznie pierwszym, przyznanym przez Unię Polsce na
dużą inwestycję drogową.