Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

O stoczni u ministra

Kurier Szczeciński, 2006-08-30
Sprzeczne opinie padają po wczorajszej wizycie u ministra skarbu państwa, gdzie rozmawiano w sprawie pomocy dla Stoczni Szczecińskiej Nowej. Związkowcy z Solidarności twierdzą, że w dalszym ciągu państwowy właściciel spółki nie ma nic konkretnego do powiedzenia. Wojewoda Robert Krupowicz w był natomiast zadowolony ze spotkania. - W dalszym ciągu zarówno właściciel, jak i rada nadzorcza stoczni nie mają nam nic nowego do powiedzenia. Nie usłyszeliśmy żadnych konkretów na temat sposobu zapobieżenia odpływowi fachowców i ratowania firmy. Nie dowiedzieliśmy się nic, czego byśmy wcześniej nie przeczytali w prasie - mówi Andrzej Antosiewicz, przewodniczący Solidarności SSN. Przypomina on, że program ratowania branży stoczniowej wymaga ze strony ministerstwa i Agencji Rozwoju Przemysłu, która jest jej właścicielem, narzędzi które zaakceptuje Komisja Europejska. - Głównym punktem spotkania u ministra Wojciecha Jasińskiego, w którym uczestniczył też prezes ARP Paweł Brzezicki, było przekonanie nas co do zasadności wejścia do stoczni inwestora strategicznego. Okazał się nim Złomreks, o którym wcześniej dowiedzieliśmy się z prasy - żali się szef związku. Jednak wojewoda Krupowicz stwierdził, że uzyskane w Warszawie informacje są dobre dla stoczni i regionu. - Za dwa dni na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy zostanie podwyższony kapitał zakładowy stoczni. Tym samym zostaną stworzone warunki do wejścia z kapitałem prywatnego inwestora, co z kolei da możliwości sfinansowania programu restrukturyzacyjnego, który jest oczekiwany przez Komisję Europejską - powiedział PR Szczecin. Przypomnijmy, że pozyskanie prywatnego inwestora oraz modernizacja stoczni tak, aby firma trwale była rentowna, to niektóre warunki restrukturyzacji. Jednak zdaniem Brukseli, stocznia w połowie powinna brać udział w finansowaniu tych zmian.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl