Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Terminal rośnie zgodnie z planem

Namiary na Morze i Handel, 2006-07-28

Wielofunkcyjna platforma, Odin, zakończyła pracę przy budowie Deepwater Container Terminal w gdańskim Porcie Północnym. Oznacza to, że zrealizowano kolejny etap inwestycji. Przystosowany do robót kafarowych Odin został sprowadzony do Polski pod koniec marca br., w celu realizacji prac związanych z pogrążaniem i kotwieniem ścianki szczelnej nabrzeża przeładunkowego. (Wcześniej był wykorzystywany przy budowie terminalu kontenerowego w Bremerhaven - patrz: "Namiary" 10/2006.) Podczas 3-miesięcznego pobytu platformy w Porcie Północnym wbito łącznie 380 pali nośnych HZ, 379 brusów wypełniających AZ i 364 pale ukośne. Łączna długość ścianki wynosi prawie 800 m. W celu jej wykonania zużyto 8,3 tys. t stali o podwyższonej odporności na korozję. Zakończono budowę ścian przyszłego pirsu kontenerowego od strony wschodniej i zachodniej. Teraz rozpocznie się zamykanie obszaru terminalu od strony północnej. Prace te powinny zakończyć się pod koniec lipca br. Odin, przed pracą przy kolejnym projekcie, trafi do jednej z trójmiejskich stoczni na remont (trwają właśnie rozmowy, dotyczące wyboru jego wykonawcy). Budowa terminalu, który powstanie na sztucznie usypanym pirsie o długości 800 m i szerokości 315 m, wkroczy teraz w fazę robót refulacyjnych. Aby prace przebiegały w odpowiednim tempie, niezbędne będzie ściągnięcie holenderskiej pogłębiarki, o wydajności do 100 tys. m3 na dobę. W ciągu najbliższych 3 miesięcy ponad 3 mln m3 piachu wypełnić ma przestrzeń między ścianami pirsu, tworząc teren przyszłego terminalu. Prace te powinny zakończyć się na początku listopada br. - Jako że inwestycja posuwa się naprzód szybciej, niż planowaliśmy, termin wstępnego otwarcia, w maju przyszłego roku, jest niezagrożony - uważa Piotr Sołtyski, administrator projektu z konsorcjum Hochtief Construction AG Infrastructure Polska Sp.j. Ostateczne zakończenie prac budowlanych planowane jest na lipiec przyszłego roku.
 
PiF
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl