Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Morskie dywidendy

Kurier Szczeciński, 2006-08-07
Ministerstwo Skarbu Państwa postanowiło opublikować kwoty dywidend, jakie otrzymało z tytułu posiadania akcji lub udziałów w różnych krajowych firmach. Łączna kwota z 85 różnej wielkości spółek to co do grosza: 777 8589 94,86 zł. Do tej sumy dorzuciły się ze swoich zysków także firmy morskie oraz inne podmioty z naszego regionu. I tak, Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe (Chipolbrok) z Gdyni, które posiada statki i zajmuje się przewozami morskimi, przyniosło państwu dywidendę w wysokości 1,128 mln zł. Z kolei Chłodnia Szczecińska, która działa na terenie naszego portu, dała państwowemu współwłaścicielowi prawie 150 tys. zł. Gryfekand z Gryfina, który produkuje węgiel drzewny na grille i węgle aktywne, wpłacił do państwowej kiesy aż 1,45 mln zł. Natomiast gdański Naftoport - Przedsiębiorstwo Przeładunku Paliw Płynnych przyniosło zaledwie 214 tys. zł dywidendy. Zasłużona dla marynarzy i słynna w czasach PRL-u Baltona wpłaciła do budżetu - nieco ponad 150 tys. zł. Przypomnijmy, że Baltona to tzw. shiphandler, czyli dostawca prowiantu na statki. Firma prowadzi też sklepy wolnocłowe na lotniskach. Z kolei Szczecińska Stocznia Remontowa "Gryfia" przyniosła resortowi skarbu prawie 671 tys. zł, a Uzdrowisko Świnoujście SA nieco ponad 3,1 tys. zł. W skali kraju potężne kwoty wypłacili Skarbowi Państwa oczywiście tacy giganci jak TP SA - 55,5 mln zł dywidendy, Nafta Polska - prawie 123 mln zł i PKO SA - 412 mln zł. Jednak przedstawionych sum nie należy porównywać choćby z tego powodu, że każda ze spółek działa w innej branży, co daje różną rentowność. Niektóre z nich inwestują itp. Co jednak najważniejsze, Skarb Państwa ma w tych podmiotach różną wielkość udziałów - od znikomych po takie, które dają mu nad firmą kontrolę, a więc i większe sumy z dywidendy.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl