Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Drobnica na sprzedaż

Kurier Szczeciński, 2006-06-06

Port wystawił na sprzedaż swoje udziały w spółce przeładunkowej Drobnica-Port Szczecin. To ostatnia firma, z której - w myśl Ustawy o portach i przystaniach morskich - spółka-matka musi się wycofać. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA wybrał formę negocjacji z ewentualnymi inwestorami. Będą oni mogli kupić 3167 udziałów w pakiecie, który stanowi 45 procent w kapitale zakładowym Drobnicy. Za jeden udział port chce 125 zł (łącznie 396 tys. zł). Nie przewiduje się sprzedaży pojedynczych udziałów czy części pakietu. Wystawienie na sprzedaż Drobnicy było w końcu możliwe, bo zakończyły się sądowe postępowania apelacyjne w sprawie tej spółki. Jak poinformował Krzysztof Kowalewski, prezes Drobnicy, kilka dni temu sąd oddalił zarzut poprzedniego kierownictwa spółki, że walne zgromadzenie udziałowców zostało wadliwie zwołane, bo tylko przez dwóch członków. - Sąd uznał, że mieliśmy do tego prawo, bo pozwalała na to nowa umowa spółki - mówi Kowalewski. Ostatecznie sąd uznał też, że w 2003 roku wadliwie został podniesiony kapitał zakładowy firmy. - Teraz mamy już klarowną sytuację prawną spółki i zarząd portów zobowiązał się do przyspieszenia opóźnionej sprzedaży udziałów - mówi prezes. - Chcielibyśmy inwestora, który jest bogaty, ma jakieś dalekosiężne plany rozwojowe i myśli o zainwestowaniu dużych pieniędzy, na przykład w dźwigi, kryte powierzchnie składowe czy pojazdy do przewozu kontenerów. Termin składania pisemnych odpowiedzi na zaproszenie do negocjacji upływa 23 czerwca. Drobnica-Port Szczecin to jedna z największych firm portu. Zatrudnia ok. 600 pracowników, którzy są jej udziałowcami. Spółkę tworzą trzy terminale: Ewa Stevedoring (nabrzeża Czeskie i Słowackie), Łasztownia (Polskie, Węgierskie, Rumuńskie, Albańskie i Rosyjskie) oraz Starówka. Przez wiele miesięcy w firmie trwał konflikt pomiędzy obecnym a poprzednim zarządem o to, który z nich jest ważny. Doszło nawet do blokady wjazdu do portu za pomocą kontenera. Drobnica pilnie potrzebuje dużych inwestycji na modernizację sprzętu przeładunkowego.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl