Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Gdańszczanie pogłębią port

Kurier Szczeciński, 2006-05-22
- Nasza firma dołoży wszelkich starań, aby praca portu w Szczecinie, tak jak i innych portów na całym polskim Wybrzeżu, przebiegała bez zakłóceń - zadeklarował Piotr Hinz, pełnomocnik zarządu ds. marketingu spółki PRCiP z Gdańska. Te słowa to odpowiedź na artykuł pt "Statki ocierają się o dno", który ukazał się 16 maja na łamach "Kuriera". Pisaliśmy w nim o problemach, jakie mają frachtowce z dotarciem do nabrzeża, z którego zabierają smołę. Powodem są spłycenia na Kanale Parnickim. Niestety, w Szczecinie nie ma na stałe ani jednej pogłębiarki, która by na bieżąco usuwała naniesiony muł. A port potrzebuje takiego sprzętu - bo jak nam powiedział jeden z szefów spółki przeładunkowej -jest portem podatnym na pływy. A ponieważ głębokości wielu kanałów mieszczą się w granicach tolerancji, wystarczy nieznaczny odpływ wody i robi się zbyt płytko. Dragmor, szczecińska firma, która zajmuje się robotami czerpalnymi, jest w stanie agonii. Jak poinformował nas P. Hinz, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska powoli odkupuje od Dragmoru tabor pływający. W 2005 roku do spółki z Trójmiasta trafiły: pogłębiarka chwytakowa "Świdrak", refuler "Rają" (służy do przepompowywania urobku w inne miejsce), szalanda oraz holowniki "Oskar" i "Mątwa". W kwietniu tego roku PRCiP kupiło kolejną część sprzętu: pogłębiarkę kubełkową "Rozgwiazdę", dwie szalandy, holownik "Grzegorz". Ponadto firma nabyła część terenu, na którym działał Dragmor. Przejęła również grupę pracowników. - Niestety, sprzęt ten jest mocno wyeksploatowany, praktycznie "zajeżdżony". Cały zestaw miał pracować przy naszych projektach. Jednak np. stan techniczny pogłębiarki "Rozgwiazda" był katastrofalny. W efekcie PRCiP zdecydował się na jej remont, który jest wykonywany - informuje Hinz. - Przejmujemy też załogi jednostek Jednak ze względów normalnych wymaga to czasu. W tej sytuacji, przyspieszając jak to tylko możliwe remonty i sprawy kadrowe, rozpoczęliśmy parę dni temu pogłębianie akwenu portu Szczecin - poinformował Piotr Hinz. Urobek wydobywa pogłębiarka "Świdrak".
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl