Szczeciński armator Euroafrica Linie Żeglugowe kończy negocjacje zakupu promu "Via Tirreno". Zbudowany w 1992 r.
we Włoszech ro-pax ma ponad 150 m długości z 1835-metrową linią ładunkową i kabinami dla 75 kierowców. Po zakupie zostanie przebudowany w polskiej stoczni. Zwiększona będzie część pasażerska umożliwiająca
przewóz 130-150 kierowców oraz dostosowany zostanie do spełnienia wymogów statecznościowych dla statków pływających po Bałtyku. Operatorem nowego promu będzie Unity Linę, prowadząca serwis promowy na
linii do Skandynawii dla statków Euroafrica i PŻM. Włączenie statku do eksploatacji przewidywane jest w drugiej połowie br. Dobra obecnie i przewidywana w dłuższej perspektywie koniunktura żeglugowa na
Bałtyku inicjuje inwestycje tonażowe polskich armatorów. Nowe promy wprowadziły PŻB, PŻM, a teraz Euroafrica, dostosowując potencjał przewozowy do wzrastających potrzeb transportowych na bałtyckich
liniach. Kolejne nowe promy będzie wprowadzał na bałtyckie szlaki PŻM. Nowe nabytki PŻB i Euroafrica znacząco wzmocnią pozycję Unity Linę, która już obecnie jest największym przewoźnikiem towarowym między
Polską i Szwecją, przewożącym również ćwierć miliona pasażerów rocznie.