Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Pierwszy prywatny terminal kontenerowy w Świnoujściu

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2006-05-08
Spółka VGN Polska z polsko-belgijskim kapitałem na początku ub.r. rozpoczęła eksploatację terminali kontenerowych w Świnoujściu i Brzegu Dolnym. Ilość towarów przewożonych w kontenerach w krajach "starej Unii" gwałtownie wzrastała na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci i taki trend zaczął rysować się także w Polsce. Tymczasem w Polsce funkcjonował jeden duży terminal w Gdyni oraz dwa małe terminale w Szczecinie i w Gdańsku. Te ostatnie wyposażone w niezbyt wydajne urządzenia przeładunkowe. O lokalizacji przeważyły atuty Świnoujścia: doskonałe położenie geograficzne i nautyczne u ujścia Odry i w pobliżu głównych szlaków żeglugowych Morza Bałtyckiego, głębokowodne nabrzeże mogące przyjąć statki wielkości Panamax oraz infrastruktura w obrębie Portu Handlowego Świnoujście, rozbudowana sieć połączeń z zapleczem: drogowym, kolejowym rzecznym (w tym z aglomeracją berlińską), sprzyjająca atmosfera środowiska morskiego w Świnoujściu i w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W sierpniu 2005 r. powołana została spółka PCC Rail Containers, która jako pierwsza w Polsce stała się operatorem prywatnego wahadłowego pociągu kontenerowego, kursującego regularnie między terminalami w Świnoujściu i w Brzegu Dolnym. Czas przejazdu z Brzegu Dolnego to ok. 11 godz., a załadunek i rozładunek 50 kontenerów trwa nie więcej niż 2 godz. W perspektywie VGN Polska wspólnie z PCC Rail Containers planuje zwiększyć liczbę terminali kolejowych. Pierwszy rok rzeczywistej pracy przeładunkowej jest zadowalający. Pierwsze regularne przeładunki rozpoczęły się w lutym 2005 r. i do końca tego roku terminal przeładował 3500 TEU. Dla wielu kontenerów VGN Polska organizowała pełną obsługę logistyczną od nadawcy do odbiorcy, w tym frachty morskie. Specjalnością VGN Polska stała się obsługa ładunków mrożonych w kontenerach chłodniczych. W bieżącym roku planowane są przeładunki rzędu 6-7 tys. TEU.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl