Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Najbardziej uniwersalny przeładowca nad Odrą

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2006-05-08

To już blisko 15 lat, gdy w wyniku prywatyzacji polskiego sektora portowego, w ramach holdingu Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, na terenie dawnego "Basenu Górniczego", powstały spółki przeładunkowe, przekształcone później w firmę pod nazwą "Bulk Cargo-Port Szczecin" sp. z o.o. W tym okresie, poprzez wielokrotne zmiany strukturalne, organizacyjne i własnościowe, firma szukała swojej nowej formuły działania. Zarząd postawił na uniwersalizm. Spektrum obsługiwanych przez Bulk Cargo-Port Szczecin towarów jest tak szerokie, iż praktycznie możemy podjąć się każdego zadania - może poza kontenerami na szeroką skalę - podkreśla Bogdan Walczak - dyrektor ds. marketingu. W naszych działaniach nieustannie śledzimy zmiany tendencji rynkowych i nowych trendów logistyczno-transportowych oraz staramy się do nich dostosowywać. Dzięki temu, w firmie pojawiają się nowe ładunki i rozwiązania. Wejście Polski do Unii Europejskiej spowodowało niewątpliwy rozwój rolnictwa i wzrost zapotrzebowania na środki pielęgnacji roślin. Do tej pory specjalizowaliśmy się w eksporcie nawozów sztucznych luzem. Dzięki współpracy z kontrahentem z branży, poszerzyliśmy naszą ofertę o import. My jesteśmy sprawnym przeładowca, oni perfekcyjnie konfekcjonują towary. To nowa jakość. Przez budowę nowych magazynów, zakup urządzeń przeładunkowych, przy dobrej współpracy z kontrahentami z Polski i Niemiec, od dwóch lat jesteśmy zauważalni w przeładunku zbóż i pasz (w 2005 roku - 252 tys. ton). Nie zapominamy o tradycyjnie obsługiwanych w Bulk Cargo-Port Szczecin ładunkach takich jak węgiel, koks, rudy i ich koncentraty czy fosforyty. Zakładając, że eksport polskiego węgla przez naszą firmę utrzyma się na podobnym poziomie, mamy rezerwy i musimy się przygotować do obsługi importu tegoż ładunku - podkreśla Bogdan Walczak. Są i negatywy. Część urządzeń przeładunkowych (żurawie stacjonarne) zestarzała się i wymaga dużych nakładów finansowych, aby zachować ich sprawność. To pewna bariera, ale do pokonania przy współpracy z Za-rządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Potrzeby rynku wymagają nowych technologii, tak więc port szczeciński musi myśleć o szybkiej modernizacji potencjału przeładunkowego na urządzenia nowych generacji, co wiąże się również z koniecznością przebudowy infrastruktury portowej. Coraz większą rolę w kreowaniu ładunków do portu odgrywają firmy logistyczne i transportowe, organizujące obsługę całego łańcucha transportowego. Wpisując się w tę rzeczywistość, od kilku lat prowadzimy własną działalność spedycyjną, obsługując część towarów przeładowywanych i składowanych w Bulk Cargo-Port Szczecin. W tym zakresie chcemy rozszerzać naszą aktywność we współpracy z dużymi przewoźnikami i gestorami ładunków. Nowe inwestycje drogowe i kolejowe, coraz lepsza organizacja, wysoki profesjonalizm, atrakcyjna oferta cenowa usług na pewno nam w tym pomogą.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl