Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kapitan za kapitana

Kurier Szczeciński, 2006-04-25

IRENEUSZ Gowin został wybrany na nowego przewodniczącego rady pracowniczej Polskiej Żeglugi Morskiej. Będzie więc kierował ciałem kontrolnym i opiniującym, które w przedsiębiorstwie państwowym, jakim jest PŻM, ma większą moc niż rada nadzorcza w spółce Skarbu Państwa. Że tak jest, pokazał opór pracowników wobec zamiarów komercjalizacji firmy przez Ministerstwo Skarbu Państwa za poprzedniego dyrektora. Rada wojowała także z MSP, właścicielem firmy, bo nie zgadzała się również z odwołaniem dyrektora ze stanowiska. Ustępujący przewodniczący rady - kpt Mirosław Folta kierował nią przez dwie dwuletnie kadencje. - Najważniejsze, że PŻM pozostała przedsiębiorstwem państwowym - cieszy się Folta. - Ważne jest także, iż za mojej kadencji rozpoczęto prace nad ustawą o podatku tonażowym. To może być zaczyn do powrotu polskiej floty pod biało-czerwoną banderę. Jego następca, kpt. Ireneusz Gowin został wybrany na szefa rady pracowniczej na jej pierwszym posiedzeniu, które odbyło się po marcowych wyborach do rady pracowniczej XII kadencji. Wiceprzewodniczącymi zostali: kpt Danuta Barcikowska, Halina Hermann, kpt. Waldemar Suszka. Rada liczy 25 członków, wśród których 7 to pracownicy lądowi, a 18 - morscy. Ireneusz Gowin ma 51 lat. Ukończył szczecińską Wyższą Szkołę Morską i w 1979 r. rozpoczął pracę w PZM. Pierwszym statkiem, już jako kapitan żeglugi wielkiej, dowodził w 1993 r. Ostatnio pracował na lądzie w dziale bezpieczeństwa i organizacji żeglugi PŻM. - Dla nas pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, aby firma pozostała państwową. Bo taki status własnościowy gwarantuje jej trwanie - uważa. Rada pracownicza pod jego kierunkiem ma kontynuować działania z poprzedniej kadencji. - Najważniejsze, aby był spokój, bo jak będziemy spokojnie pracować, to firma będzie się stabilnie rozwijać. Jeśli chodzi o prawo, które by sprzyjało żegludze, to wciąż czekamy na cały pakiet ustaw, włącznie z ustawą tonażową. W PŻM oczekiwać też będą na ostateczne przegłosowanie zapisu w nowelizowanej ustawie, który wyłączy armatora z komercjalizacji.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl