Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Jakie piękne inwestycje

Kurier Szczeciński, 0000-00-00
ILE z 26 miliardów euro w budżecie UE na lata 2007-13 na rozwój infrastruktury transportowej w Polsce trafi do naszego regionu? W Warszawie i stolicach regionów trwa swoisty konkurs piękności projektów inwestycyjnych. Potrzeby są ogromne - jedynie koszt dostosowania dróg nr 3, 6 i 10 do parametrów dróg ekspresowych to co najmniej 2 miliardy euro. - W RAMACH sektorowego programu Infrastruktura i środowisko planowana jest m.in. modernizacja linii kolejowych Szczecin-Poznań oraz Szczecin-Świnoujście (E 59) - powiedział Józef Jastrzębski, dyrektor departamentu transportu w Zachodniopomorskim Urzędzie Marszałkowskim. - Linie te mają być dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km na godzinę. Do 120 km na godzinę dostosowana ma być natomiast linia Szczecin-Zielona Góra-Wroclaw. Każda z tych inwestycji pochłonąć może nawet 500 mln zł. Możliwe, że w latach 2007-13 na projekty inwestycyjne PKP może uzyskać nawet ponad 4 mld euro. Zarząd województwa planuje zakup nowego taboru oraz... reanimację części niedawno zlikwidowanych połączeń. Na środki inwestycyjne z budżetu UE na lata 2007-13 liczy również zarząd dróg wojewódzkich. - Dokładne kwoty nie są jeszcze ustalone. Przygotowaliśmy już plan inwestycji, który w ciągu miesiąca zatwierdzi zarząd województwa. Szacujemy, że wartość inwestycji na drogach wojewódzkich wyniesie rocznie około 100 min zł, z czego około 30 proc. stanowić ma wkład własny - powiedział Dariusz Pomykalski z biura nadzoru nad drogami wojewódzkimi w ZUM. Potrzeby regionu są ogromne. W planie jest m.in. modernizacja dróg (łączna ich długość to 2100 km) i budowa obwodnic. Najwięcej pochłoną jednak inwestycje na drogach krajowych znajdujących się w granicach województwa. Jeśli projektowana nowa S3 finansowana będzie nie z budżetu UE na lata 2000-06, a już z nowego na lata 2007-13, to trzeba będzie wydać na nią około 1,7 mld zł (85 proc. kosztów pokryć ma fundusz spójności.). Na 8 mld zł wyceniono natomiast koszt dostosowania krajowych dróg nr 3, 6 i 10 do parametrów dróg ekspresowych. Na razie trwają prace przygotowawcze do udrożniania "wąskich gardeł". Projektowane są obwodnice Troszyna, Parłówka, Brzozowa (nr 3), Nowogardu (nr 6), Stargardu i Wałcza'(nr 10). Budowa mogłaby ruszyć już w 2007 r.
 
R.Ciepliński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl