Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Toksyczny transatlantyk

Namiary na Morze i Handel, 2006-03-10

Rotterdam, holenderski transatlantyk pełen azbestu, wpłynął 27 lutego br. do gdańskiego portu. Ma przejść remont, w trakcie którego przerobiony zostanie na centrum hotelowo-szkoleniowe. Zadania tego nie podjęły się stocznie w Holandii i Hiszpanii. Do tej pory, nie wiadomo kto w Gdańsku miałby to zrobić. Na całym statku jest ok. 180 t azbestu, który w czasie remontu miałby zostać ze statku usunięty. Jak zapewniają przedstawiciele armatora, ewentualne pozostałości azbestu na innych materiałach będą likwidowane dzięki specjalnej aparaturze, która pozwala na całkowite ich usunięcie. Holendrzy przyznają, że azbest będzie transportowany i przechowywany na terenie Polski przez firmę, która posiada niezbędne pozwolenia. Podkreślają, że niebezpieczne zanieczyszczenia zawsze przechowywane są na terenie kraju, gdzie prowadzone są prace. O wyborze Polski, jako miejscu remontu, zadecydowały m.in. względy finansowe. Prace mają rozpocząć się w drugiej połowie marca i potrwać 10-11 miesięcy. Na razie jednak żadna z trójmiejskich stoczni nie wyraziła zgody na ich przeprowadzenie. Najlepiej przygotowana do tego Gdańska Stocznia Remontowa zrezygnowała, kiedy okazało się, jakie ilości azbestu trzeba będzie usunąć ze statku. Nieoficjalnie mówi się, że statek może być remontowany poza stocznią. Wojewoda pomorski Piotr Ołowski uznał, że nabrzeże Rudowe, przy którym cumuje statek, nie jest właściwym miejscem do przeprowadzenia remontu. Tym bardziej, że teren ten znajduje się w granicach europejskiego obszaru chronionego "Natura 2000". Jednostka została zwodowana w Rotterdamie w 1958 r. Do końca lat 90. pływała z Holandii do Ameryki Północnej. Statek ma ponad 220 m długości i 30 m szerokości. Ma 13 pokładów, na których mogło pomieścić się 1400 pasażerów.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl