Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nowy statek ro-ro w polskiej flocie?

Namiary na Morze i Handel, 2006-03-10
Jak podały zagraniczne źródła brokerskie, nieujawniony armator polski zakupił prom towarowy Via Tirreno, zbudowany w 1992 r., w holenderskiej (nieczynnej od niedawna) stoczni Van der Giessen de Nord dla Viamare di Navigazione SpA. Wszystko wskazuje na to, że statek został nabyty przez Euroafrica Linie Żeglugowe ze Szczecina. Jego przedstawiciele nie zaprzeczają, iż ESL jest zainteresowany tym statkiem, jednak "na obecnym etapie" odmawiają udzielania szczegółowych informacji. Jednostka ro- ro, o nośności 7330 t i tonażu pojemnościowym brutto 14 398, ma 150,37 m długości, 23,40 m szerokości, 13,46 m wysokości bocznej i ponad 6 m zanurzenia. Jej linia ładunkowa ro-ro ma 1650 m, co umożliwia przewóz 141 trailerów. Statek posiada rufową, osiową rampę przeładunkową o wymiarach 12 na 15,5 m i dopuszczalnym obciążeniu 100 t. Jednostka pływała ostatnio pod banderą włoską (dla armatora Tirrenia di Navigazione SpA), a zarządzana była przez Adriatica di Navigazione SpA. Według spekulacji obserwatorów, statek najprawdopodobniej zastąpi, na obsługiwanej przez Unity Line linii Świnoujście -Ystad, wysłużony (zbudowany w 1974 r.) i mniejszy prom Mikołaj Kopernik.
 
(PioSta)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl