Jak podały zagraniczne źródła brokerskie, nieujawniony armator polski zakupił prom towarowy Via
Tirreno, zbudowany w 1992 r., w holenderskiej (nieczynnej od niedawna) stoczni Van der Giessen de Nord dla Viamare di Navigazione SpA. Wszystko wskazuje na to, że statek został nabyty przez Euroafrica
Linie Żeglugowe ze Szczecina. Jego przedstawiciele nie zaprzeczają, iż ESL jest zainteresowany tym statkiem, jednak "na obecnym etapie" odmawiają udzielania szczegółowych informacji.
Jednostka ro-
ro, o nośności 7330 t i tonażu pojemnościowym brutto 14 398, ma 150,37 m długości, 23,40 m szerokości, 13,46 m wysokości bocznej i ponad 6 m zanurzenia. Jej linia ładunkowa ro-ro ma 1650 m, co umożliwia
przewóz 141 trailerów. Statek posiada rufową, osiową rampę przeładunkową o wymiarach 12 na 15,5 m i dopuszczalnym obciążeniu 100 t. Jednostka pływała ostatnio pod banderą włoską (dla armatora Tirrenia di
Navigazione SpA), a zarządzana była przez Adriatica di Navigazione SpA. Według spekulacji obserwatorów, statek najprawdopodobniej zastąpi, na obsługiwanej przez Unity Line linii Świnoujście -Ystad,
wysłużony (zbudowany w 1974 r.) i mniejszy prom Mikołaj Kopernik.