Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zamknięty do odwołania

Kurier Szczeciński, 2006-03-07
"Uszkodzony jest balast przęsła mostu" - stwierdził w swojej ekspertyzie dr inż. Janusz Hołowaty z katedry Dróg i Mostów Politechniki Szczecińskiej. Wykonał on opinię na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Badania dotyczyły zamkniętego tydzień temu mostu nad Parnicą prowadzącego do szczecińskiego portu i stoczni remontowej. Dlaczego na moście wstrzymano ruch? Bo jest niebezpiecznie. Beton nie wytrzymuje i się kruszy. W każdej chwili może runąć w dół - dowiedzieliśmy się od naukowców z politechniki. Ich zdaniem, przeprawę trzeba na jakiś czas zamknąć, bo może dojść do tragedii. - Będę sugerował, by się nie spieszyć z oddaniem mostu do użytku - przyznał dr inż. Hołowaty. - Prowizorka tu nic nie da. Most trzeba naprawić tak, by już do sprawy więcej nie wracać. Rys na konstrukcji mostu jest kilka. Mają prawie 2 cm szerokości - w niektórych miejscach można w nie swobodnie wsadzić palec. Najdłuższa ciągnie się wzdłuż całej skrzyni balastowej, czyli około 7 metrów. Dowiedzieliśmy się jednak, że naprawa nie jest skomplikowana. Miasto jednak będzie ją musiało wykonać za własne pieniądze - most miał zaledwie roczną gwarancję! Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztować naprawa uszkodzeń. W ZDiTM nie umiano nam również odpowiedzieć na pytanie, jak długo most będzie zamknięty. Teraz bowiem musi powstać projekt naprawy i trzeba wyłonić wykonawcę. Ale to wszystko trwa. Wygląda więc na to, że tą przeprawą szybko kierowcy nie pojadą. To niezbyt pomyślna wiadomość. Most jest bowiem najkrótszą drogą do stoczni remontowej i portu. Korzystały z niej codziennie dziesiątki samochodów - w tym ciężki sprzęt. Z ekspertyzy wynika, że uszkodzenie balastu mogło właśnie powstać w wyniku drgań spowodowanych nadmiernym ruchem. Przeprawa nad Parnicą powstała w 2002 r. Kosztowała 60 mln zł.
 
(lw)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl