MIMO powrotu zimy trwają prace budowlane na modernizowanym odcinku autostrady A6 od Klucza do węzła Kijewo. W sobotę
wysadzono w powietrze jedną nitkę wiaduktu nad ul. Smoczą w Podjuchach. Niebawem zacznie się rozbiórka najdłuższego i najwyższego wiaduktu nad ul. Chłopską w Klęskowie.
Jak nas poinformowano w
zachodniopomorskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ekipy budowlane zdjęły już praktycznie całą betonową nawierzchnię południowej nitki remontowanego odcinka autostrady. Beton
został rozkruszony i zużyty zostanie do budowy nowej konstrukcji. Odzyskano również stalowe elementy zbrojenia, które również zostaną wykorzystane, już jednak nie na tej budowie.
Jak dotąd modernizacja
autostrady nie sprawia wykonawcy większych trudności. Jedyną komplikacją jest kwestia rozbiórki starych wiaduktów. Wiadukt nad ul. Smoczą w Podjuchach o długości ok 150 m zdecydowano się wysadzić przy
pomocy ładunków wybuchowych. Nie jest to jednak możliwe w przypadku wiaduktu w Klęskowie. Bezpośrednio pod konstrukcją znajdują się bowiem budynki mieszkalne. Obiekt ten już za kilka tygodni rozebrany
zostanie metodą tradycyjną. Możliwe jednak, że zastosowane tam będą mikrowybuchy.
- Możliwe, że wiadukt rozkru-szany będzie "małymi kęsami" -powiedział Kazimierz Matecki, zastępca dyrektora
zachodniopomorskiego oddziału GDDKiA, - Prace rozbiórkowe zaczną się już w marcu bądź kwietniu. Gonią nas terminy - do czerwca przyszłego roku cały (7,7 km) modernizowany odcinek autostrady ma być oddany
do użytku.
Remont północnej nitki rozpocznie się po ukończeniu budowy nitki południowej. W podobnej kolejności wyburzane i remontowane będą kolejne części wiaduktów. Cały remont od Klucza do węzła
Kijewo kosztować ma 114 min zł.
Szczeciński oddział GGDKiA przygotowuje się już do kolejnego etapu modernizacji A6 - remontu węzła Kijewo. Koszt tego przedsięwzięcia będzie znaczny, ze względu na
konieczność przebudowania licznych zjazdów i wiaduktu w ciągu drogi nr 10.
W sumie zmodernizowaną autostradą będzie można dojechać do węzła Rzęśnica (7 km od węzła Kijewo). To planowany kolejny etap
projektu. Ta część remontu będzie jednak nieporównanie tańsza niż odcinka od Klucza do Kijewa, gdzie jest kilkanaście obiektów mostowych i wiaduktów.