Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Papierowy" serwis z Finlandii

Namiary na Morze i Handel, 2006-01-27

Ruszyło nowe połączenie ro-ro Gdynia - Hanko, obsługiwane przez Transfennikę. Pierwszy statek fińskiego armatora, Caroline Russ, wpłynął do Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia 3 stycznia br. Jednostki zawijają 3 razy w tygodniu. Z Gdyni odpływają we wtorki, czwartki i soboty, a z Hanko - w poniedziałki, środy i piątki. Głównym ładunkiem przewożonym na tej trasie ma być papier. Transfennica obsługuje bowiem jednego z wielkich producentów papieru, firmę M-real. Dlatego BTDG planuje w tym roku przeładunek ok. 120 tys. t papieru fińskiego. - Na razie, możliwości przewozowe statków wykorzystywane są w 1/3. Jest to dopiero początek funkcjonowania linii i początek roku. Przewozy papieru nie idą jeszcze pełną parą - mówi Bogdan Nowak, prezes gdyńskiego oddziału Transfenniki. Papier przypływa z Hanko, wraz z naczepami, natomiast z Gdyni do Finlandii trafiają naczepy, pojedyncze kontenery i pełne zestawy ciężarowe. Na statkach fińskiego armatora mogą być przewożone także: kasety, ładunki mobilne i nietypowe, towary niebezpieczne oraz ładunki z kontrolowaną temperaturą. Prezes Nowak podkreśla, że obsługa statków w BTDG jest bardzo sprawna, bez niepotrzebnych przestojów i opóźnień. W celu rozładunku statków Transfenniki w terminalu wdrożono, nową w polskich portach, technologię obsługi towarów w systemie kasetowym. Ładunki umieszczane są na specjalnych kasetach i w ten sposób przewożone na statku. Zakupiono już pięć naczep samozaładowczych, które są wykorzystywane przy obsłudze nowej linii. System kasetowy zwiększyć ma możliwości przeładunkowe i przyczynić się do eliminacji ewentualnych szkód podczas transportu i przeładunku. Jacek Dubicki, prezes BTDG, podkreśla, że dzięki tej inwestycji BTDG stał się terminalem uniwersalnym, który ma możliwość prowadzenia załadunku w każdej subtechnologii ro-ro. Uruchomienie nowego połączenia wpisuje się też w strategię gdyńskiego portu, według której Gdynia ma stać się kluczowym ogniwem strefy południowobałtyckiej VI Korytarza Transportowego Północ-Południe. ------------------------------- Firma Transfennica powstała w 1976 r. Jest przewoźnikiem ro-ro, oferującym połączenia między Belgią, Estonią, Niemcami i Wielką Brytanią a Finlandią. Dysponuje flotą, której średni wiek to 5 lat. W latach 2006 -2007 planuje jej uzupełnienie o 8 wielozadaniowych statków ro-ro. Oddziały firmy zlokalizowane są m.in. w Antwerpii, Lubece, Tilbury, Paldiski, Haminie oraz w Gdyni.
 
(Pif)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl