Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Konserwatywne nabrzeża

Kurier Szczeciński, 2006-01-19
Zgodnie z przewidywaniami Parlament Europejski odrzucił wczoraj projekt liberalizacji usług portowych w Unii Europejskiej. Przeciw dyrektywie głosowało aż 532 eurodeputowanych. Wśród nich byli socjaliści, Zieloni, duża część chadeków, a nawet liberałowie. Przeciw liberalizacji głosowali również polscy deputowani. Głos za dyrektywą portową oddało 120 posłów. Z zawetowania drugiej już próby wprowadzenia nowego prawa w UE cieszą się w zespole portów Szczecin i Świnoujście. - To był zły pomysł, aby marynarze, a nie dokerzy, mogli rozładowywać statki - mówi Krzysztof Kowalewski, prezes spółki Drobnica-Port Szczecin. - Cieszę się, że odrzucono ten projekt, bo porty i dokerzy są po to, aby obsługiwać statki - dodaje Bogdan Walczak, szef działu marketingu Bulk Cargo Port Szczecin. - W tej dyrektywie najbardziej nie podobał mi się enigmatyczny zapis, że o tym, kto się zna na pracy w porcie, decydować będą jakieś bliżej niesprecyzowane gremia. W zamierzeniu zwolenników, dyrektywa miała dopuścić do przeładunku w portach inne podmioty i w ten sposób przełamać monopol dotychczasowych firm oraz spowodować obniżkę cen usług. Europejscy portowcy uznali, że to jest zagrożenie dla ich miejsc pracy, a także dla bezpieczeństwa przeładunków i żeglugi. Eurodeputowani skrytykowali Komisję Europejską za to, że nowy projekt prawa portowego praktycznie niczym nie różnił się od poprzedniego. W poniedziałek przed Parlamentem Europejskim w Strasburgu protestowało przeciwko dyrektywie kilka tysięcy dokerów z całej Unii Europejskiej, w tym 40 z Polski. W ruch poszły petardy, kamienie i butelki. Nieoficjalnie wiadomo, że za lobbingiem na rzecz dyrektywy stały duże kompanie żeglugowe, które chciały sobie obniżyć koszty działalności.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl