Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Marszałek też za gazoportem

Kurier Szczeciński, 2006-01-10
Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego uznał wczoraj, że Świnoujście jest najlepszą lokalizacją dla gazoportu, którego budowę zapowiedział rząd. Na spotkaniu z udziałem wojewody zobowiązano marszałka województwa do udziału w dzisiejszym spotkaniu zorganizowanym przez zarząd morskich portów. Będą na nim szefowie firm zainteresowanych powołaniem lobby lub nawet konsorcjum oraz przedstawiciele administracji samorządowej i rządowej. Zygmunt Meyer, marszałek województwa przychylił się do opinii wojewody, że decyzja o lokalizacji gazoportu powinna mieć charakter merytoryczny, po wysłuchaniu racji zarówno Szczecina, jak i Gdańska. Obok wielokrotnie wymienianych już atutów Świnoujścia Meyer dodał ten, że obecnie na świecie jest tendencja do rozdzielania lokalizacji portów przeładunków ropy i gazu. - Również w przypadku Polski powinno się unikać koncentrowania terminali w jednym miejscu, m.in. dlatego, że zagęszcza to ruch statków dowozowych w danym rejonie, a to z kolei zmniejsza bezpieczeństwo żeglugi. W Trójmieście jest już np. naftoport, a także duży terminal kontenerowy - wyjaśniał wczoraj dziennikarzom. - Sprawa bezpieczeństwa jest tym bardziej ważna, że Bałtyk jest małym morzem, a właściwie dużą zatoką. Marszałek odpierał też argumenty Gdańska, że inwestycja w Porcie Północnym byłaby nieco tańsza. - Nie można uwzględniać jedynie kosztów budowy, lecz liczyć koszty w okresie kilkudziesięcioletniej eksploatacji obiektu - zaznaczył Z. Meyer. Na pytanie, czy nie obawia się protestów "zielonych", marszałek odpowiedział: - Organizacje ekologiczne mają prawo protestować. Natomiast na budowę instalacji pozwala plan przestrzennego zagospodarowania gminy Świnoujście, który przewiduje tam tereny przemysłowe. Oczywiście z ekologami trzeba będzie dyskutować, wskazywać na poziom bezpieczeństwa gazoportu i zabezpieczenia. Według szacunków, po wybudowaniu terminalu importowego płynnego gazu pracę mogłoby znaleźć od 200 do 300 osób, a na zapleczu lądowym w usługach współpracowałoby kolejne tysiąc.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl