Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Trup z pochylni

Kurier Szczeciński, 2006-01-10
Mimo że od upadku stoczni minęło 3,5 roku, wciąż trwają dyskusje i wzajemne oskarżenia. Szefowie holdingu próbują część odpowiedzialności zrzucić na SLD-owski rząd. Jednak ostatnia debata w telewizji Gryf bardziej przypominała oglądanie wyciągniętego z szafy trupa niż rzeczywistą próbę wyjaśnienia przyczyn zapaści na pochylniach. Z jednej strony prezesi Krzysztof Piotrowski i Ryszard Kwidziński, a z drugiej eksminister Jacek Piechota i obecny wiceprezes Stoczni Nowej Zbigniew Stypa wyciągali na siebie kwity albo przywoływali korzystne dane i ekspertyzy. Być może szalę na korzyść tych drugich przechylił nieco przedstawiciel jednego z banków. Zdumiewające jest jednak, że w 2002 roku mimo zapowiedzi nikt się nie zdecydował na tzw. due dilligence, czyli wnikliwe zbadanie finansów i kondycji firmy. Widać nikomu na tym nie zależało. Tak czy inaczej, takie debaty niewiele wyjaśnią. Do tego ta ostatnia obarczona była - co oczywiste - pokaźnym ładunkiem nieznanych dla widzów, a nawet dziennikarzy zakulisowych faktów, trudnych terminów z prawa handlowego i ekonomii. A obywatele wciąż nie dostają jasnej i bezstronnej odpowiedzi, czy państwo w 2002 roku miało obowiązek pomóc prywatnej stoczni, która znalazła się w tarapatach z przeinwestowania i złej koniunktury na rynku, czy może prościej dla banków i rządu było na jej miejscu stworzyć coś nowego.
 
Marek Klasa
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl