Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Niewyrafinowana "Telimena"

Kurier Szczeciński, 2006-01-02

Jednym ze statków, który tuż po wojnie przewoził turystów po porcie, była "Telimena". Jednostkę zbudowano w 1906 roku. Gdzie - nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że nosiła nazwę "Borussia" i miała ponad 31 metrów długości, a do 1960 roku była jednośrubowym parowcem, napędzanym przez silnik o mocy 150 KM. "Niewątpliwą zaletą parowców była bardzo cicha praca silników napędowych. Swego czasu powtarzano anegdotę o pewnym mechaniku, który w czasie wycieczki po porcie zasnął w maszynowni. Przy dochodzeniu do nabrzeża nie obudziły go nawet dzwonki telegrafu maszynowego. Zanim pozostali członkowie załogi doprowadzili go do stanu umożliwiającego obsługę maszyny parowej, pasażerowie zyskali dzięki temu co najmniej dwie bezpłatne rundy wokół Wyspy Grodzkiej" - przypomniał Ziemowit Sokołowski w opracowaniu "Działalność białej floty na Pomorzu Zachodnim". W porównaniu z "Dianą", o której już pisaliśmy, sylwetka "Telimeny" nie grzeszyła - jak to określa Sokołowski -"wyrafinowaną elegancją". Miała bowiem "tępo zarysowaną dziobnicę oraz sterówkę nieproporcjonalnie dużą w stosunku do reszty kadłuba". Pokład wokół sterówki był wąski. Jednostka została wycofana z eksploatacji w latach 70.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl