Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Rosną obroty i perspektywy

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2005-12-01

Potwierdzają się prognozy wysokiej dynamiki handlowej obszaru Morza Bałtyckiego. Obecne tempo wzrostu znacznie przekracza przewidywany sprzed dwóch lat 3--procentowy coroczny przyrost obrotów. Świnoujski Terminal Promowy wyraźnie odczuwa tę zmianę. W ostatnich latach w szybkim tempie wzrastają przeładunki. Już ubiegły rok przyniósł kilkunastoprocentowy wzrost obrotów, obsłużono 29 proc. więcej samochodów osobowych, 18 proc. więcej samochodów ciężarowych, 12 proc. więcej wagonów i 9 proc. autokarów. Wysokie tempo obrotów utrzymuje się nadal w bieżącym roku. W ciągu 10 miesięcy br. odnotowano duży przyrost: 28 proc. samochodów osobowych, 20 proc. samochodów ciężarowych, 8 proc. autokarów i 16 proc. ładunków drobnicowych. Ten największy nad Bałtykiem terminal promowy staje się głównym miejscem obsługi ładunków transportowanych drogą morską na trasie północ-południe, głównie skandynawskich, przechodzących w tranzycie do krajów położonych na południe od Polski, jak i na trasach odwrotnych. - Poprawiająca się koniunktura dla południowo-północnych linii żeglugowych - mówi Wojciech Szlachcikowski, prezes Terminalu Promowego Świnoujście, ukierunkowała strategię rozwoju firmy na dwa podstawowe zagadnienia. W zakresie długofalowym rozwój będzie następował poprzez rozbudowę potencjału nowych stanowisk promowych. Natomiast w bieżącym roku za najpilniejsze uznaliśmy prze-modelowanie układu komunikacyjnego, który przy obecnym, zwiększonym obrocie ładunkowym stał się wąskim gardłem bazy. W ramach tego zadania wybudowano nowy przejazd dla samochodów osobowych, rozdzielając ich trasę od ciężarowych oraz zmodernizowano przejazd pod konstrukcją estakady do stanowiska promowego nr 3 drogą dwupasmową. Nowy układ komunikacyjny przynosi zakładane efekty. Wyraźnie wzrosła przepustowość lądowej części terminalu, jakość i bezpieczeństwo usług. Uaktualniono i dostosowano do nowych potrzeb strukturę organizacyjną terminalu. - Kończone są prace nad nowelizacją Systemu Zarządzania Jakością - mówi Andrzej Gajda, wiceprezes zarządu. Dobra koniunktura rynkowa oraz przeprowadzony zakres usprawnień, tak rzeczowych, jak i organizacyjnych, a także wprowadzenie przejrzystości i dyscypliny finansowej zapewnia firmie bardzo dobrą sytuację ekonomiczno-finansową. Usługowa funkcja bazy realizowana jest na pięciu stanowiskach promowych obsługujących ruch pasażerski i przeładunki ro-ro samochodów, jak i wagonów kolejowych. - Potencjał naszej bazy nie jest jeszcze w pełni wykorzystany - kontynuuje Wojciech Szlachcikowski, jednakże kilkunastoprocentowa dynamika wzrostu ostatnich lat wymusza plany rozwojowe. Ta wysoce korzystna dla terminalu tendencja musi być w jak największym stopniu wykorzystana. Dlatego też będziemy w miarę wzrostu zapotrzebowania powiększać potencjał bazy, aby nie utracić wypracowanej przez lata renomy niezawodności w obsłudze ro-ro. Obecnie kończone są prace koncepcyjne nowego, szóstego stanowiska dla promów o długości 170 m. Dokumentacja konstrukcyjna będzie przygotowana z wyprzedzeniem pozwalającym na natychmiastowe rozpoczęcie budowy po podjęciu decyzji przez właściciela. Obserwowana kilkunastoprocentowa dynamika obrotów wykazuje, że już niebawem decyzja o budowie będzie koniecznością.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl