Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nowy etap budowy -pole refulacyjne

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2005-12-01

Port Morski w Policach konsekwentnie przystosowuje swoją strukturę do obsługi wszystkich klientów, bowiem zgodnie z założeniem w niedalekiej przyszłości przeobrazi się w port ogólnodostępny. Publiczny jego charakter jest najlepszym gwarantem stabilnej działalności. Policki port to piąty w Polsce pod względem wielkości przeładunków kompleks portowy, przeładowujący rocznie 2,5 mln ton ładunków. Może przyjmować statki o zanurzeniu 9,15 m. Rozmowa z Markiem Klabacha, prezesem zarządu spółki Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. - Coraz więcej uwagi samorząd województwa przywiązuje do północno-zachodnich terenów, gdzie aktywizuje się życie gospodarcze. Port, którym pan zarządza jest tego najlepszym przykładem. Czym szczególnym charakteryzował się upływający rok 2005 w pracy polickiego portu? - Z całą pewnością pierwszy rok życia naszego portu jako samodzielnego organizmu był bardzo pracowity. Wchodząc w nowy etap zmieniliśmy jego nazwę, przystosowując ją do ustawowych zadań i przyszłych warunków pracy. Od października br. funkcjonujemy jako Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. Nazwa jest bardziej pojemna, niesie zadania, do których zostaliśmy powołani. Przypomnę, nasz kompleks portowy funkcjonuje w oparciu o obsługę transportu śródlądowego i morskiego, a rozwój widzimy we współpracy z "wielką chemią". Zmiana formuły działania na port publiczny wiąże się z ogromem prac organizacyjnych, związanych przede wszystkim z prawami własności gruntów. Większość terenów przewidywanych pod inwestycje portowe wymaga też procesu przystosowawczego. Wypracowaliśmy konkretny program. Jego podstawą jest budowa pola refulacyjnego. Będzie ono służyło na potrzeby związane z przygotowaniem gruntów pod inwestycje własne i kontrahentów zewnętrznych. Pole zlokalizowaliśmy na powierzchni 31 ha. Wystąpiliśmy o warunki zabudowy, prowadzimy badania geologiczne i z początkiem roku 2006 rozpoczną się prace projektowe. - Jednym zdaniem - z bagiennych obecnie terenów powstaną utwardzone, odpowiednio przygotowane grunty, na których planowana jest aktywność gospodarcza szeregu podmiotów. - Zgadza się, będzie prowadzona działalność zarówno naszego portu, jak i partnerów zewnętrznych. Inwestycja - pole refulacyjne - przewidziana została na 3-4 lata. W tym czasie musimy pozyskać środki unijne, które wesprą infrastrukturalne prace, a także potencjalnych kontrahentów. Przypomnę, że Terminal Chemikaliów Płynnych według prospektu emisyjnego ZCh Police ma być gotowy za 3 lata. To olbrzymia inwestycja, dla której w pierwszej kolejności przygotowujemy teren w porcie i akweny portowe. - Zapewnienia samorządu regionu o nieuchronności budowy zachodniej obwodnicy podnoszą atrakcyjność portowych terenów Polic. - Cieszy nas wsparcie samorządowców tak z województwa, jak i gminy. My ze swojej strony zrobimy wszystko, by przygotować otwarcie portu od strony lądu, zabezpieczyć dogodny dojazd, przystosować infrastrukturalnie tereny. Aktualnie nasze działania koncentrujemy na doprowadzeniu transportu kolejowego. Rysuje się koncepcja - przy współudziale partnerów - do budowy i zarządzania transportem kolejowym w porcie. Już teraz jest realna szansa na wprowadzenie do naszego zespołu portowego transportu kolejowego, o którym do niedawna jedynie marzyliśmy. Mamy nadzieję na rychłe zainteresowanie jednego z poważnych kontrahentów właśnie tą kwestią. - Czy realizowane przez port programy uzdatniania i przygotowania gruntów pod inwestycje oraz poprawa komunikacji z krajową siecią transportową są zbieżne z oczekiwaniami potencjalnych dla portu polickiego inwestorów? - Konkretyzowanie poszczególnych zadań, realizowanych na obecnym terenie portu, wzbudza coraz większe zainteresowanie środowisk biznesu. Realna wizja 350 ha dostępnego od strony wody i lądu terenu, niebawem uzbrojonego do inwestycji przemysłowych, jest przedstawiana wspólnie z siostrzaną firmą "Infrapark SA" potencjalnym inwestorom.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl