Dalmor II, jeden z trzech trawlerów przetwórni Przedsiębiorstwa Połowów, Przetwórstwa i Handlu Dalmor SA w Gdyni,
w połowie grudnia br., powróci pod polską banderę (od 1996 r. pływał pod maltańską). Decyzja ta jest podyktowana względami ekonomicznymi. Z racji planowanego rozpoczęcia połowów kryla w strefie
antarktycznej, objętej konwencją o ochronie żywych zasobów Antarktyki (CCAMLR), statek musi nosić banderę państwa, które, jako członek konwencji, ma prawo do prowadzenia tam działalności połowowej. Malta
nie jest członkiem CCAMLR, natomiast Polska należy do członków-założycieli. Powrót statku pod biało-czerwoną banderę umożliwia gdyńskiemu armatorowi kontynuowanie połowów kryla. (Do wiosny br. czynił to
Acamar, który został sprzedany na złom, a Dalmor otrzymał za niego 5 mln euro rekompensaty z funduszy Unii Europejskiej, przeznaczonych na restrukturyzację polskiej floty rybackiej.)
Dalmor II
rozpocznie połowy kryla od lutego przyszłego roku, a odbiorcą będzie japońska firma Hiromatsu, z którą gdyńskie przedsiębiorstwo współpracuje od 10 lat.