Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Prototyp ze Szczecina

Namiary na Morze i Handel, 2005-10-21
W Stoczni Szczecińskiej Nowa trwa budowa statku będącego, zdaniem jego projektanta, Marka Nowaka, prototypem w skali światowej. Timca to jednostka con-ro, łącząca funkcje kontenerowca i statku ro-ro. Nowatorstwo polega na wyposażeniu statku w dziobową furtę i otwartą, pozbawioną pokryw, ładownię dla kontenerów, połączoną z częścią ładunkową dla pojazdów. Pozwala to na przewóz różnorodnych ładunków, np. papieru, kontenerów, ładunków wielkogabarytowych i niebezpiecznych, łącznie z odpadami nuklearnymi, oraz pojazdów - także gąsienicowych. Jednostka budowana jest dla holenderskiego armatora Spliethoff Bevrachingskantoor B.V. z Amsterdamu. Jej wodowanie odbędzie się pod koniec listopada br., a przekazanie armatorowi - w marcu przyszłego roku. Ponieważ będzie to najcięższy i jeden z najdłuższych statków budowanych na pochylni Wulkan 1, konieczna była jej przebudowa. Została ona przedłużona o ponad 16 m, zwiększono jej wytrzymałość, zmianie uległ też rozstaw torów wodowaniowych. W listopadzie br. zostanie położona stępka pod drugi statek z tej serii; (armator odbierze go w czerwcu). W sumie, SSN zbuduje dla Spliethoffa 6, a może nawet 8 takich jednostek.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl